Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Jeg og lillejenta sover på samme rom mens sambo sover på gjesterommet ettersom han skal være uthvilt til jobb og slikt. Nå den siste 1 1/2 uka har jeg vært syk med en sinnssyk hoste, og da jeg skjønte at jeg vekte snuppa når jeg hosta på natta, bestemte jeg meg for å ligge på sofaen. Soverommet der hun ligger og stua er ikke mer enn 2-3 m fra hverandre, jeg har dørene oppe og babycall på. Nå når jeg har blitt bedre skulle jeg legge meg der inne igjen, men så fort jeg drar dyna over meg, våkner hun og er urolig resten av natta. Har jeg vent henne til å sove alene?? Jeg vil jo ligge på samme rom som henne, spesielt med tanke på hva som kan skje på natta. Noen ideer om hva jeg kan gjøre???
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Legge ho på eget rom om du har det? Hvor gammel er ho?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Hun er 6 mnd. Tenkte ikke å ha henne på eget rom før hun var 1 år. Får dårlig samvittighet og er redd for krybbedød bla.
*betty* Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg ville lagt henne på eget rom. Tror flertallet legger babyen på eget rom før de er fylt 1 år. Vi flyttet henne på eget rom da hun var 3 mnd, og da sov hun mye bedre.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 For å være ærlig så tror jeg krybbedød kan skje selvom ho ligger i seng inne på rommet ditt.. JEG ville lagt ho på eget rom, tydelig at ho trenger det nå.. Vi flyttet han når han var 5 mnd.. Men, er såklart opp til deg det..
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har selv hatt dager/netter der jeg har tenkt mye på krybbedød og alle farer som er rundt babyen min daglig, men jeg tror ikke man skal være hysteriske og la disse redselene gå utover livskvaliteten vår.. Jeg la tulla mi på eget rom når hun var nesten 3 mnd, og dette har forbedret søvnen til meg, pappan og ikke minste henne. Hun sov over natten og vi er alle godt uthvilte i 6tiden når hun våkner... En annen ting er at det forbedret samlivet til oss foreldrene, Ikke bare at vi kan ha hærlig sex igjen, men vi kan ligge å prate og le litt sammen før vi sovner igjen... Ikke bare hviske og være redde for å vekke henne. Vi har babycall på i tillegg til at rommene er vegg i vegg, så jeg hører henne med en gang om det er noe. Og er man veldig redd for dette med krybbedød finnes det jo slike babysense-tepper man kan få kjøpt også. Jeg anbefaler ihvertfall å legge babyen på eget rom, og tror du har gjort noe lurt med å venne babyen din på dette. Vet det er mange som sliter med å få ungen til å ligge på eget rom, så du har kanskje et luxuxproblem Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå