Gå til innhold

kan jeg fortsette å amme på denne måten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min nærmer seg 14 måneder, og jeg lurer på om jeg må avslutte ammingen. Jeg har egentlig lyst til å fortsette å gi ham litt morgen og kveldspupp fordi han koser seg sånn med det, men jeg er nødt til å kutte alle andre ammemåltider. Er det noen som vet om det er mulig å amme bare to ganger i døgnet og fortsatt ha melkeproduksjon? Merker at det begynner å bli lite melk, gutten svelger kanskje bare ti ganger per pupp, noen ganger sjeldnere. Noen som vet om man kan amme så lite som vi gjør over tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan du. Alle monner drar. Men jeg tror jeg ville holdt meg til en pupp. Med mindre han spiser tom begge puppene hver gang da.

Spiser han bare en pupp og vil så ikke ha mer så ville jeg brukt bare en pupp. Snuppa mi har bare en pupp nå, men hun ammes litt oftere enn det da. Bruker jeg begge brystene sånn at det er lite i begge så vil hun ikke ha noen. Hun gidder ikke jobbe for melka.

Nå som jeg ammer en pupp har den litt mer melk, og hun spiser fornøyd.

Skrevet

Takk for svar Ellie, god ide! Men du, risikerer man at puppene blir litt skeive på den måten? Bryr meg ikke mye om det, men gutten min har alltid hatt en favorittpupp, og den er litt større enn den andre....

Skrevet

Nei det skal rette seg etter at ammingen er avsluttet.

Eller, begge brystene er jo skjelden helt like da, men om det er forskjell etter endt amming så er det ikke favorittbryst sim feil. Det ville i såfall kommet uansett.

Så den kosmetiske forskjellen forsvinner altså litt etter at ammingen er avsluttet. :-)

Skrevet

Her er det foresten den minste puppen som det ammes fra, så for øyeblikket er de ganske like. Jeg nyter det siden jeg vet at det endrer seg og de blir skjeive igjen etterpå. Hehe. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...