Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Hørte litt sutring fra soverommet, og de viste seg at snulla var uten smokk, så fant fram en til henne...alt ordna seg og jeg gikk ut igjen. Men så et par minutter etterpå var det hylskriking, så da dro jeg inn igjen, og skulle bare kjenne etter om hun hadde vondt i magen (siden hun har spist så lite i det siste). Men da spydde hun før jeg i det hele tatt var borti henne!:-/ Så da vaska vi henne og ordna ny bleie, og barnefar skulle legge henne igjen, men da spydde hun igjen! Hva kan det være? Hva skal vi gjøre for at hun skal få det bedre? Kan legge til at barnefar var sengeliggende i går...kan det være noen sammenheng selv om han ikke spydde eller hadde vondt i magen da?
Labbetøs Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/helse/har_du_barn_med_gulping_eller_oppkast
You can call me Dårris Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Hvor gammel er hun da? Har en ettåring som har hatt omgangsyke i en uke, kan jo hende det er det hun har?
Odine! Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Stakkars liten! Råd jeg fikk angående mat: Ingen melk. Blåbær er bra for magen (blåbærsaft) Kok ris. Byggavkok av hele bygg-gryn, silt. Kok vannet hennes. Alt jeg kommer på. Håper du får flere tips.
Kosel Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 kan være omgangssyken...men vær litt obs på dine pupper. jeg oppdaget bb ved at mini begynte å spise lite og spy.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Omgangssyken går nå... Gi henne avkjølt, kokt vann å drikke, kok smokkene hennes, gi henne tørre kjeks å spise hvis hun vil spise noe. God bedring til henne!
Gjest -<<- Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Det går omgangssyke flere steder i Oslo. Og det kan jo eventuelt forklare matleiheten du spurte om i sted. Hun har begynt i barnehage ganske nylig? Ikke så mye å gjøre i så fall. Kose og trøste, passe på å få i henne drikke - en blanding av farris og eplejuice har ord på seg for å virke kvalmedempende, samtidig som det sørger for å få i ungen salt og sukker. Forbered dere på en våkenatt. Dersom hun viser tegn til dehydrering (f.eks tørre bleier) eller kaster opp veldig ofte og har kraftig diaré bør legevakten kontaktes.
FrøkenSprøken Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 Omgangssyken. Ikke gi ukokt vann. Kok opp og avkjøl. Eplejuice binder magen. Blåbærsaft også. (Husk å koke vannet) Kapteinkjeks Saltstenger og gullfisker Når hun har sluttet å kaste opp kan hun gjerne få havresuppe og loff i noen dager, til magen har roet seg. Gi nok drikke, men veldig lite om gangen, ellers kommer det opp igjen. Gi gjerne med skje. Salt binder veske i kroppen, og hindrer uttørring. Farris blandet med eplejuice er derfor bra. Rist gjerne ut kullsyra. Lykke til:)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 Hærregud...her spør jeg etter tips for å bedre situasjonen for datteren min som har blitt syk, og du kommer med sånne kommentarer...makan til frekkhet! Til dere andre: tusen takk for tipsa! Koker vann nå. Vi har ikke eplejuice da...eplesaft (sånn fra nora som man blander med vann) er vel ikke det samme siden det inneholder sukker. Farris med sitronsmak går greit, eller?
Gjest -<<- Skrevet 30. september 2007 #11 Skrevet 30. september 2007 Hovedgreia er at hun får i seg væske. Dersom hun nekter å drikke med mindre hun får noe søtt, bør hun få det - men enn så lenge kan dere jo prøve å blande farrisen med et eller annet som gir det en drikkbar smak. Med mindre dere har alvorlig sitrusallergi i familien burde ikke sitronsmaken være no' problem.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 30. september 2007 #12 Skrevet 30. september 2007 Begynte i august, ja...ikke hørt at det har vært noen andre syke der, men er jo Oslo, så vi har kanskje blitt bitt av bastillen. Hun ville ikke ha vann, så jeg sa til barnefar at han kunne riste litt farris til henne for det var heldigvis ingen sitrusallergi i familien hans. Våkennatt hadde det blitt uansett, så det er ikke noe problem...endelig en fordel med å være et esktremt b-menneske!:-) Takk og pris for at hun ikke blei syk i går da barnefar var syk! Så er svigemor i byen, så hun stikker innom i morra tidlig. Men blir vesla smitta av det her?
Labbetøs Skrevet 30. september 2007 #13 Skrevet 30. september 2007 Hvis du fullammer henne så er det god sjangse for at babyen slipper å få det. :-)
Gjest -<<- Skrevet 30. september 2007 #14 Skrevet 30. september 2007 Ammer du? I så fall neppe. Men dere bør begge være ekstra nøye med håndvask og slikt etter å ha vært borti eldsta, og helst ikke la henne direkte sikle i ansiktet på minsta, liksom.
Blue Lady Skrevet 30. september 2007 #15 Skrevet 30. september 2007 Du kan gi jenta morsmelk om hun vil ha, ikke av puppen, men i glass. MM tas kjemperaskt opp i tarmene så da får hun i seg næring. Hipp har blåbærpure i slike glass, det er godt for magen hennes. Det viktigste er å få i henne væske, om hun ikke vil ha noe "fornuftig" så gi henne saftis f.eks. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå