Gå til innhold

Syden med en på 1,5 år......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt og reise en tur til syden, har en på 1,5 år.. Noen med erfaring fra samme alder???

Mest spennt på 5 timer på et fly.. Hva gjør man da?? Han er ganske så utolmodig... Hmmmmmmmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vel ikke så mange råd, er i samme situasjon selv. Reiser til Tyrkia om noen uker med en på 17 mnd. Gruer meg til flyturen, men heldigvis starter reisen ganske tidlig om morgenen. Satser på at han er litt trøtt slik at han sover en god del. Når går flyet ditt? Kan du legge noe av sovingen til reisen? Ellers blir det vel mat, bøker, leker, mer mat, en liten vandring osv. flypersonellet har kanskje tips til hvor det er best å sitte? Som sagt var dette få råd, kanskje mest en støtteerklæring:) Mottar også gjerne tips!

Skrevet

Vil gi dere et godt råd. Forhåndsbestill plasser helt framme slik at dere har god plass.!

Skrevet

Vi kom nettopp hjem etter en uke på Mallorca hvor vi hadde med alle tre barna, den minste er 19 mnd. Det gikk veldig bra på alle vis!! Flyturen ned var på kvelden og minsten ville slett ikke sove, men tre og en halv time gikk helt fint med litt bøker, litt sang, hoppe litt på fanget, spise litt og vips så landet vi.:-) Hele uka der nede var helt topp, ingen problem med mat til minsten, soving gikk bra, bading var helt topp. Flyturen hjem var på starten av natta, så da sov alle tre.:-) Så kort sagt gled deg masse!!

God tur!:-)

Skrevet

Takk for svar..

Flyet vårt går om morgenen så tror ikke jeg får han til og sove noe særlig mer på flyet, kanskje en liten dupp..

Men hvordan får dere de til og sove da?? På fanget?? Han får jo ikke noe eget sete..

Hjem igjen går flyet også utenom sovetid, så blir vel mye dikk og dull da tenker jeg.. :)

Skrevet

Vet egentlig ikke om jeg kan komme med noen råd....

Men jeg har reist både til Hellas og Bulgaria med lillegutt i sommer. Til Hellas dro vi helt alene. Til Bulgaria dro vi med far og mine foreldre.

Gikk veldig fint begge flytruene..., selv om han er en aktiv liten gutt. Hadde med rosiner, boller, potetgull, en ny leke til flyturen.

Gutten min spiste dårlig på begge turene. så mitt råd er .....ta med youghurt hjemmefra, og feks sånne poser med ferdig pannekakerøre........

Skrevet

I sommer reiste vi til Hellas med en 1-åring som nettopp hadde lært seg å gå. Det var ganske slitsomt må jeg innrømme - han sovnet etter en god del skriking (fordi han måtte sitte stille og var pittelitt trøtt) - men sov da på fanget mitt i cirka en halvtime. Deretter var det bestikkelser, bestikkelser, bestikkelser. Ferdiglagde skiver med leverpostei, kjeks, vann på flaske og banan var noe av det som gikk med. I tillegg til et arsenal av leker og "ikke leker" - som mobiltelefon, bind (!) og tyggispakning... Vi var også ute og gikk i midtgangen - pass på å prøv å legge ut på turer de gangene det ikke er servering på gang...

Vi (og medpassasjerene) overlevde turen - men vi har vel konkludert med at vi nå venter litt med lengre flyturer. Jeg synes det var slitsomt altså...han er en skikkelig godklump, men veldig aktiv, nysgjerrig og glad i å snakke (og ta på) andre - ikke alle som liker å bli grafset i håret av den lille gutten som sitter bak på flyet..:)

Skrevet

jeg tok aldri med gutten min ut av flysetet. ikke noe gåturer på flyet. Han fant seg i at det var der han måtte være. Utvider du teritoriet vil de nok bare mer........., så hvis du kan ville jeg holdt igjen på det!

Jeg er ekstremt relaxed når det gjelder å dra på tur da. Kan hende det smitter. Tror jo mer du stresser jo mer påvirker det barna ( med unntak selvfølgelig) Men ha god tid!!!!!!!!!!

Skrevet

Ville reist om kvelden/natten, slik at barnet kan sove. Det gjorde vi, når vi var i Spania nå. Gikk fint. Reiste med Ryanair, og var heldige, siden det ikke var fullt fly. Derfor fikk jeg ha 3 seter med lillemor, slik at jeg fikk lagt henne ned når hun sovna. Er ikke lov å sitte ved nødutgangene (deriblant helt foran) med små barn.

Skrevet

Vi var på Grand canaria når snuppa var 9 mnd. hun var og er en veldig aktiv jente. Hadde allerede krabbet da i flere mnd. vi bestilte plass slik at vi hadde bedre beinplass og da fikk vi henne til å sitte gå frem og tilbake foran setene så det gikk faktisk veldig bra.

Nå når hun fylte 19 mnd. var vi i Hellas, Turen hjem gikk kl. 21 så da sovnet hun ganske fort men nedover var på ettermiddagen.

Vi hadde med en ny leke flere av bøkene hennes + at hun fikk en sas pakke der det var ett hylster med 6 fargeblyanter. Det var kjempeunderholdning å ta ut blyantene og så legge de i esken igjen.

Så til tross for en veldig aktiv liten jente så gikk flyturen overaskende bra.

Lykke til med turen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...