Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Barnefar til gullet mitt er tidl narkoman og den siste tids forandring tyder på at han muligens er havnet utpå igjen:( Nå har han startet eget firma, og i den forbindelse lurer jeg på om dette er et av de berømte luftslottene hans eller et skalkesjul for lugubrigheter. Den nye jobben består av mye reising og er innen salg/service. Har fått navnet på firmaet men finner ingenting på verken google eller br.register. Noen som har peil på hvor jeg kan henvende meg? Vet fra hans yngre dager at en jobb med mye reising ble brukt som skalkesjul for at han ...er det dealing det heter??:/
supergyda Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Det er ikke registrert i Brønnøysundregisteret. Det kan jo være et hint.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Er ca en måned siden han startet det.. Noen som vet om det blir registrert med en gang.. ? Joda supergyda.. jeg har vel egentlig tatt hintet men saken er at han har begynt å snakke om at han skal ha gullet på samvær. Er derfor jeg vil prøve å finne ut noe. Er livredd for å komme i den situasjonen at jeg MÅ sende barnet dit.
supergyda Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende, så jeg vet ikke hvordan dette fungerer eller hvor lang tid det tar. Men hvis han driver med salg eller noe, så burde han jo være interessert i å annonsere. Null treff på google? Hva med telefonkatalogen/gulesider? Ingen nettsider? Null treff i brønnøysundregisteret? Hvis du lurer på hvor lang tid det tar, er det vel bare å ringe Brønnøysund i morgen og spørre. Du trenger jo ikke si hva det gjelder, du kan bare late som om det er ditt potensielle firma.
supergyda Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Og hvis du virkelig tror at han dealer, så burde du kontakte noen og melde din mistanke. Heller ta feil og ta oppvasken, enn ta sjansen på sende ungen til en som pusher stoff. Hvilken offentlig instans er det som bestemmer om han får innvilget samvær?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Jeg har fått beskjed fra barnevern og fam.kontor å nekte da det er jeg som har ansvaret for at barnet har det bra siden jeg har omsorgen. Han må isåfall ta dette til retten for jeg blir ikke å gi meg. Han er samboer med ei som ruser seg. Jeg vet jo ikke om han er begynt igjen men fikk beskjed fra begge instansene at så lenge han hadde denne samboeren kombinert med oppførselen hannes måtte jeg nekte han å ha barnet alene. Pr nå har han samvær med meg eller mine foreldre til stede da barnet enda er lite. Han kan la vær å komme på 3 uker og så bli sur for at jeg reagerer siden han har gitt beskjed...noe han aldri gjør! Jeg skjønner vell innerst inne at han har en stor jobb foran seg for å få samvær, og det spørs om en slik kamp vil bli prioritert av han. Men jeg blir bare mer og mer redd da en leser om så mye rart, og ikke minst viktigheten av at barn har samvær med begge foreldrene. De siste ukene har jeg ikke klart tenke på annet:(
supergyda Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Da er det jo egentlig ikke mer å tenke på. Nekt alt du klarer. Klart barn bør ha samvær med begge foreldre, men her er det jo ikke noe å lure på.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Takk! Ja å nekte blir jeg klart å gjøre,- der er det ingen tvil. Jeg skal prøve å sjekke ut litt mer. Skal ringe br.reg å høre. Han har jo så masse gjeld at han får jo ikke tlf abonnement engang så skjønner ikke hvordan han kan starte noe eget.
blond Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 Du bør vel kanskje søke juridisk hjelp for å ha ditt på det tørre.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 Hva mener du? I tillfelle jeg vet noe og ikke "tyster"...
blond Skrevet 30. september 2007 #11 Skrevet 30. september 2007 Det er lurt å sjekke ut av du har juridisk rett til å holde barnet vekk fra han. Hvis ikke kan det brukes mot deg senere (i samværssaken som sikkert kommer).
supergyda Skrevet 30. september 2007 #12 Skrevet 30. september 2007 Enig. Gjør det for sikkerhets skyld. Her må du for all del sikre ryggen.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #13 Skrevet 30. september 2007 Jeg har snakket med advokat angående dette og da vi ikke har samværskontrakt fikk jeg beskjed hos både han og fam.vernkontor at jeg ikke bryter noen regler. Fikk beskjed fra barnevern at om jeg sendte barnet dit og noe hendte var det jeg som kunne miste omsorgen da det er mitt ansvar å se til at barnet har det bra,- også på samvær. Men samtidig kunne jeg bli beskyldt for sabotasje. JÆVLA tynne skiller her må jeg si. Og det sliter meg ut psykisk.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #14 Skrevet 30. september 2007 Det har forøvrig vært jeg som har mast om at han må komme oftere da ungen ikke kjenner han igjen fra gang til gang. Jeg blir aldri å nekte samvær da jeg ønsker gullet skal kjenne pappan. Men det blir med tilsyn til han eventuelt f.eks har påvist negative blodprøver.
supergyda Skrevet 30. september 2007 #15 Skrevet 30. september 2007 Da skulle alt være i orden mht til jussen i det i alle fall. Det høres ut som en veldig vanskelig situasjon, og jeg misunner deg ikke. Synes du håndterer det bra, men skjønner at det er slitsomt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå