Gå til innhold

Tilrettelegging på jobb ved graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært sykemeldt i 2 uker pga kvalme og utbrendthet. Har en fysisk krevende jobb hvor jeg løfter rundt 600-700 kg pr dag i tillegg til jeg står hele dagen.

Har i løpet av de 2 ukene ikke hørt fra sjefen og lurer på om det er mitt eller hans ansvar å ta kontakt for å drøfte tilrettelegging av jobben.

Vet at om jeg går tilbake på jobb 100% går der kanskje 3-4 uker før jeg må sykemeldes for fullt igen. Muligt jeg klarer jobbe 60% i min nåværende stilling. Der er mulighet for å få lettere jobb, men tror egentlig ikke han er interessert i og med at han gav bort den stilling til henne som var min vikar i forrige svangerskap (var min stilling innen jeg gikk ut i premisjon). Føler meg ikke velkommen på jobben og har en følelse av han ikke ønsker meg der.

Synes det er en vanskelig situasjon. Skal til legen i morgen og vet ikke hva jeg skal si til henne.

Noen som har noen råd og erfaringer å komme med?

Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel ikke så mye råd men jeg var hos legen min på fredag og han ville sykemelde meg fullt frem til permisjon hvis ikke jobben fant noe annet til meg frem til da. Jobben min består av mange tunge løft og ikke de beste arbeidstillinger. Men vet at jobben har mulighet for og finne en annen jobb til meg, Men føler de prøver og dra det ut så lenge det går. Så kan hende han sa det for at jeg skulle "skremme" dem på en måte. Så regner med at det ordner seg på mandag, håper jeg. Vil jo jobbe men ikke ha den stillingen akkurat nå.

Så si det som det er til legen. Tror de fleste forstår.

Vet hvordan du har det og håper du får til en løsning for en bedre hverdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...