Gå til innhold

Pila

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du no peil på hvilken juss en førskolelærer må ha for å bli barnevernspedagog? Og hvor en får tatt det event?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke skrive --<<--?

Det uttales ikke pila.

Skrevet

Jeg kan'ke svare deg veldig utfyllende sånn på stående fot. Så vidt meg bekjent finnes det ingen videreutdanning som legger opp til å utdanne førskolelærere til barnevernspedagoger. Det finnes plenty av videreutdanninger som gir deg en mulighet til å jobbe innen barnevernet med en førskolelærerutdanning, men ikke som gir deg tittelen - om du f.eks tar sosialpedagogikk som videreutdanning vil du ligge greit an, og har du noe om etnisitet og innvandring er det enda bedre.

Jeg vet at for å gå motsatt vei - fra barnevernspedagog til førskolelærer, kreves 60 studiepoeng småbarns- og barnehagepedagogikk. Så jeg vil anta det er mulig å gå også motsatt vei, men at det ikke nødvendigvis er lagt opp til dette gjennom konkrete studier. Du risikerer dermed å måtte ta en ny bachelor i barnevern, men søke om godkjenning av enkeltvise faggrupper fra førskolelærerutdanningen. Og det vil jo ta sin tid.

Antar videre at det ikke bare er juss som skiller de to, men også sosialpedagogikk, barnevern som fag etc. - jeg har dog ikke muligheten til å sjekke dette nå. Om du sender meg en pm er det mulig jeg kan hjelpe deg til uka; sånn om jeg husker det.

Om du behøver et mer konkret svar kjapt kan jeg anbefale deg å kontakte Utdanningsforbundet eller å maile opptakskontoret til f.eks HiO ([email protected] er å anbefale).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...