Gå til innhold

Ååhh - jeg klikker snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo har to jenter fra et tidligere forhold, og sammen har vi nå en liten en på 2 mnd, som snart skal døpes. Jentene vil veldig gjerne komme i barndåpen (som dessverre ikke er i en samværshelg), og det skulle da ellers bare mangle at de skal komme i lillebrorens barndåp.

Nå har imidlertid moren deres funnet ut at de heller skal være med henne på HYTTETUR denne helga, til tross for at hun tidligere sa ok til barndåpen.

Jeg blir snart gal av denne sabotasjen fra hennes side, hva med å tenke litt på barna??? De har jo kjempelyst til å komme!

Er det virkelig rett at moren skal kunne bestemme ALT som har med barna å gjøre, mens farens eneste rettighet er å betale bidrag???

Blir så frustrert - måtte bare få det ut!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva i all verden?!

hun må jo sette barna forran sin egen stolthet eller hva det nå er!

hvor gamle er barna? de skal jo høres da, ikke overkjøres!!

Skrevet

Vel vet ikke hvordan bruddet med far og mor var her.. Men er ikke bare bare å ha en mann som har startet på nytt.. Når du selv har opplevd det kan du vel kanskje utale deg.

Selvsagt skal man lytte til barnas ønsker. I samværsaker er det ikke det enkleste å være foreldre og barn.

Barn skal unasett ikke styre livet, foreldrene er uansett sjefen.

Skjønner du er frustrert, men se det litt fra den andre mammaens side. Mye mulig dette er sjalusi.

Skrevet

HI her.

Hverken jeg eller sambo skjønner hvorfor hun oppfører seg som hun gjør. Men det er nok sjalusi ja, etter at jeg kom inn i bildet brøt helvetet løs.... I min verden er det slik at dersom man har valgt å gjøre det slutt (begge var enige om det) så må man godta at x`en finner seg ny partner. Sånn er det å bli voksen!

Uansett hvilke følelser hun sitter med så er det vel hensynet til barna som er det viktigste - selv om de på langt nær hverken skal styre hennes eller vårt liv.

Pappan og jeg synes det er kjempeviktig at de får delta på ting som f.eks barndåpen, slik at de føler at de er en fullverdig del av vår nye familie.

Skrevet

Snakk om å sette sine egne såre følelser foran barna sine, blir helt matt (og forbannet) av slike foreldre jeg! Skjønner godt frustrasjonen deres. Egoist er hun!

Skrevet

Ok, siden jeg verken har skilte foreldre eller noen av oss har barn med tidligere partnere så kan jeg vel ikke uttale meg men må bare si at jeg ikke forstår hvordan noen kan ødelegge for barna sine. Skulle det noen gang bli slutt mellom oss to vil jeg gjøre alt for å sette barnet først, uansett hvor sårt det er at barnefar har funnet seg ny partner og startet ny familie.

Ser det bare gang på gang i vennskapskrets, virker som om noen lar det gå sport i å ødelegge for eksens forhold til barnet. Har eksempler når de nekter barn å besøke pappa og ny baby på klinikk, sier først ja og så nei til ferietur osv osv. Må bare si at det er så egoistisk gjort og kan bare si at jeg lever med et eksempel med egoistisk mor. En voksen mann som ikke har fått noe godt forhold til sin far og SAVNER det. Har blitt motarbeidet av mor den dag i dag så de får nok aldri forholdet de begge ønsker. Forstår bare ikke den slags tankegang, tror de blir så redd for å miste sitt eget forhold til barnet men de trenger faktisk både far og mor. Har gitt denne bestemoren munnkurv til å slenge dritt om barnet vårts bestefar for det forholdet skal hun ikke få ødelegge...

Skrevet

Det interessante her er jo faktisk det at folk bare ser henne som en egoist.. At det å slite med sjalusi, ikke er en enkel sak.. Vært spennende å sett dere i en lignende situasjon selv.. Mye mulig sjalusien hadde vært høyt representert da også.

Dette betyr ikke at jeg ikke er enig i at hennes handling er egoistisk, om det er så at hun holder ungene tilbake, ved å ta dem på hyttetur.

Men man er nødt til å se litt av henne også, før man skriker om hvor egoistisk hun er, og hvor forbanna man selv blir.

Skrevet

Nei, jeg trenger ikke vite noe mer om henne for å si at hun er en egoist. Sjalusi er vondt ja men den får hun takle som en voksen og IKKE ved å bruke barna sine som "terapi" for å takle den. Det er IKKE akseptabelt i det hele, uansett hvor sjalu hun er. Barn er barn - voksne er voksne og skal oppføre seg slik.

Skrevet

Helt enig! Man bruker ikke barna sine fordi man er sjalu, man kan grine på skuldre til venninner, forbanna ham osv osv men det gjør man bak lukkede dører og så er det bare å klistre på seg et smil FORDI det er best for barna. Forstår bare ikke at så mange velger å få barn med menn, den største avgjørelsen man tar her i livet og så når man ikke er sammen lenger så er de verdens største skurk....greit nok hvis de har vært utro bak din rygg og nå er sammen med den damen...men de aller fleste forhold slutter jo rett og slett fordi man ikke passer sammen og man kan jo ikke hate noen for det....Hold barna utenfor sier nå bare jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...