aanonym Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 ... mot luftsmerter ønskes! Hvordan fa babyen (3 uker) til å bli kvitt luft.
Turid Laila Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Jeg har alltid lagt han opp over skuldra, ikke så han henger over skuldra da, men med haka på skuldra mi og dunker han litt i rumpa eller stryker han på ryggen. Hjelper ofte å legge han ned på ryggen en liten stund før jeg legger han opp på skuldra igjen om det tar lang tid før rapen kommer.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 * Sukkervann (1 dl kokt avkjølt vann, 1-2 ss sukker, gi 2-10 ml ved behov) * Amme-te til babyen, gi 5 ml 3-4 ganger for dagen * Dersom du ammer så se på hva du selv spiser, løk, kål, erter, kaffe, te, agurk, sjokolade, melk osv er klassiske ting som kan gi luft i magen på babyer * For å få ut luften så stryk babyen over magen fra babyens høyre side mot venstre noen ganger og press knærene mot magen, gjerne litt skrådd mot babyens høyre side. * Vær flink til å rape babyen underveis i måltidet og etter måltidet
Divinity Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 hm... ligge på magen, bad, massere i rolig sirkel fra rumpa opp til nakken mens du holder ungen (slik du gjør for å få han til å rape). Ligge på rygg mens du fører beina opp mot magen gjentatte ganger... Tror ikke jeg kommer på mer... Lykke til!
LisaColli Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 -hold babyen opp mot skuldra og stryk litt hardt oppover. ikke så veldig hardt da, men litt bestemt på en måte:) -sett babyen på fanget ditt og len den forover mens du holder den. stryk oppover ryggen. -"sykle" med bena og press dem opp mot magen. -dunk på rumpa i mens du holder den opp mot skuldra di. -legg babyen på magen. vi slet en del med rap og fis hos snuppa da hun var liten. dette er noe av det som av og til funket for oss. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå