Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Hva ville dere gjort?? Går ut i perm 9 november..Ville dere valgt 100 lønn i 9 mnd og lagt til ferie også tatt ut ulønnet i 2-3 mnd?? Eller tatt 80% lønn i 11 mnd,og lagt til ferie og fått 12 mnd..og evn sluppet å tatt ulønnet da ved siden av..Hmm...
rød Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 kommer ann på hva dere har råd til Jeg selv har tatt 80%. For det blir ikke så mye feriepenger...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Hmm,har regnet litt på det..forskjellen er ca 2000 kr i mnd..men så kommer jo barnetrygden på 970 kr.. ikke lett dette
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Det står vel til og med på nav sine sider at rent økonomisk så lønner deg seg å ta 100% lønn + 2mnd ulønnet, framfor 80% lønn og tilsammen "fri" like lenge... når det gjelder feriepengene så blir vel ikke de noe "mindre" i selve permisjonsåret (gitt at man har jobbet seg opp full ferie i permisjonsåret...) - det er året etter, når man er i jobb igjen, at man kun får feriepenger for henholdsvis 12 eller 15 uker...
rossi30 Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Jeg har valgt 80%. Synes det er greiere å jevnt over ha litt mindre inntekt, enn å være uten noe lønn i 2-3mnd etterpå.
2. gutten har kommet Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Har du tenkt på at man "mister" rettigheter når man tar ulønnet permisjon? Når man begynner å jobbe igjen etter ulønnet permisjon starter man som ny arb.taker når det gjelder egenmelding og sykemelding. (hvis jeg ikke husker helt feil må man ha jobbet i to måneder for å ta egenmelding, en måned for egenmelding p.g.a sykt barn. Det kan være lenge med barn som er ofte syke ved oppstart i barnehagen). Jeg har rabattordning i kleskjeden som jeg jobber i, men hvis jeg tar ulønnet permisjon må jeg vente i 3 måneder for å få bruke rabattordningen igjen, som alle nye arbeidstakere må... Noe å tenke på?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 Det spørs hvor god råd dere har, vi fant ut at vi tar 80% lønn i ett år og slipper perm. uten lønn. Da har vi litt mindre å rutte med gjennom hele året, istedet for å leve de to siste mnd i 2008 med bare en lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå