Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Mia tar seg til det ene øret hele tiden, har gjort det litt over en uke kanskje. Jeg har hele tiden tenkt at hun bare har oppdaget øret og latt det være med det, men så sa noen i dag at kanskje hun hadde vondt. Noen som har noe erfaring med det? Jeg ville jo trodd at dersom hun hadde vondt så hadde hun grått?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Camilla tar seg til det øret som hun har øreverk i. Har ikke merket noe annet enn det, og at hun kan våkne etter ca 1 time på kvelden og gråte. På dagtid så virker det ikke som om det er så veldig vondt, men hun tar seg som sagt til øret, men gråter ikke. Det er ganske vanlig at de får litt øreverk i forbindelse med forkjølelse og tett nese. Eneste måten å behandle det på er nesedråper (rhinox), saltvannsdråper og evt. paracet om det gjør vondt om natten. Hjelper også å la de små sove med hode litt høyere om natten :-) Håper det går seg til hos dere :-) Camilla virker som om er på bedringens vei heldigvis :-)
Millapril Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Erica tar seg også til øret, eller begge ørene. Mest det en... Drar litt i det og har klort seg inni øret en gang. Jeg har tolket det som om hun har oppdaget at noe rart sitter fast på hodet sitt, og det virker ikke som hun har ubehag heller. Våkner ikke mer enn vanlig på natten.. Er det noen annen måte å finne ut av om det kan være øreverk, eller må man til lege?
Bellen^2 Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Hm, Sebastian tar seg gjerne til begge ørene, men jeg har bere tenkt at nå har jeg skravlet litt mye:) Han var jo forkjølet for ikke så lenge siden, vet ikke om evt. øreverk kan "henge igjen"? Så flott at Camilla er på bedringens vei!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Legen på helsestasjonen så i øret på Camilla at hun var litt rød. Og det var jo i det øret som hun tar seg til og drar i. Hun har jo ikke hatt ørebetennelse heldigvis, men litt ømt og rødt som kan komme av tette ganger fra nese til øre (noe sånt hehe). Da hjelper det å holde nesa åpen f.eks med saltvann når det trengs :-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Tror nok at øreverk kan henge litt igjen etter en forkjølelse, men er jo ikke 100% sikker da :-) Er jo ikke noe annen behandling man kan gi annet enn å holde nesen åpen slik at det ikke tetter seg igjen i passasjen mellom nesen og øret :-) Ørebetennelse er noe helt annet, da er det skikkelig vondt og de små har som regel feber også. Noen leger behandler da med antibiotika men det strides om det egentlig har noen virkning. Da hender det også ofte at trommehinnen sprekker til slutt, og verken renner ut av selve øret.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 30. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2007 Takk for svar! Jeg har ikke sett noen tegn til ubehag eller smerte, hun sover godt og er ikke spesielt sutrete. Og jenta mi kan å si ifra, så jeg tror liksom at hun hadde gitt lyd fra seg om det var noe hehe. Så fint at Camilla har blitt bedre! Du er en flink mamma :-)
Tussi og Maja Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 Maja har også i perioder tatt seg mye til øret. I sommer, da vi uansett var hos legen pga øyekatarr, fikk vi han til å se på øret. Han fant ikke noa galt, men mente at det kunne klø litt noen ganger. Spesielt også fordi man ikke skal putte q-tips helt inn og får rensket opp. Vi bruker bare de baby-q-tipsene, og man kommer jo ikke langt inn med de...Høres jo litt ekkelt ut, men det skal vel bare være slik..
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 1. oktober 2007 #9 Skrevet 1. oktober 2007 Hei, Vi har også hatt det samme i det siste og hun har også vært forkjølet. Tenkte at siden hun også ser ut til å ha tenner på gang så kan det være at det verker litt opp mot ørene. Vet ikke om det er logisk, men hun er nok litt tett i øreganger og bihuler om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå