Gå til innhold

Bilsete 9-18kg Bakovervendt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket er best i test? Forbrukerrådet har ikke testet denne type bilseter.

NAF anbefaler jo at barnet sitter bakovervendt inntil 4 år gammel - fordi dette reduserer skaderisikoen med 90%.

Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BeSafe izi Kid (kan kun monteres bakovervendt) og BeSafe Kombi (kan monteres begge veier, men er ellers likt izi kid) er kommet best ut i tester før i hvertfall og de er kjempeseter, vi har izi Kid etter å ha letet lenge etter det perfekte setet. Det står støtt som et fjell bakovervendt, er enkelt å montere når man bare har øvd seg en 2-3 ganger og ungen har god plass, 3 åringen vår bruker det fortsatt. :-)

Skrevet

Takker for svar :-)

Fant denne:

www.hts.no/norsk/pdf/Barnestoltest_mai2007.pdf

Fikk konklusjon anbefalelsesverdig.. mens de andre to i testen fikk særdeles bemerkelsesverdig.

Jeg lurer på hvorfor nesten alle bilsetene i denne kategorien er framovervendt jeg... når d skal være så mye tryggere andre veien.. er det upraktisk kanskje?

Skrevet

Såå bra da:-). Gubben holder på å montere BeSafi izi Kid i bilen nå.

Gleder meg til at snuppa skal prøve det i morra. Beg å få dårlig med plass i det gamle nå gitt...

Skrevet

Fordi de bare kjøper tester fra utlandet, der de ikke er like langt fremme som Norge når det gjelder bilsikring, og derfor ikke har noen tradisjon for bakovervendte seter... Synes det er for dårlig å kjøpe slike tester og publisere dem i Norge, og gi inntrykk av at det sete som er best i test faktisk er det sikreste, noe det IKKE er når det er fremovervendt..! Grunnen er at de ikke måler nakkebelastning i kræsjtestene, og at de legger STOR vekt på brukervennlighet, og fremovervendte seter er jo naturlig nok enklere å feste, og for dermed mye høyere score enn bakovervendte...:-( Men etter kjempekritikk fra bl.a. brukere på NM har Forbrukerportalen lovet å skjerpe seg, og sier at vi kan se frem til en ny og bedre gjennomført test i 2008...jeg er skeptisk altså, men håper virkelig det stemmer! :-D

Skrevet

Anbefaler forøvrig at du ser på Brio Zento, Britax Secura, Britax Two Way Elite, Akta Graco Duologic, Akta Graco Cosmic Comfort, HTS og Maxi Cosi Mobi, de fleste her kan brukes til 25 kg bakovervendt, det desidert beste! :-D Har selv en gutt på 4 år bakovervendt i Britax Two Way Elite, og han har kjempegod plass til beina i hvertfall et år til, så håper han kan sitte sånn frem til sommeren, da det anbefales bakovervendt til 5 år :-) Høyden blir nok problemet her, han er lang i overkroppen, men Zento og Two Way Elite har de lengste ryggene og største sittedelene på markedet! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...