Marolla Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Jeg har ei jente som er 3 1/2 mnd og veier snart 8 kilo. Hun legger normalt på seg, men spiser hele tiden. Slik rytmen er nå, så sovner hun for natten klokken 23. Så våkner hun mellom 03 og 04. Så spiser hun og sovner ca en time etterpå. Etter det sover hun i en, max to timer før hun skal ha mer mat. Og sovner etter en halvtime. Slik holder hun på til klokken er 11. Etter det spiser hun med halvannen til to timers mellomrom. Iløpet av dagen har hun kanskje 4 perioder med 1/2 til en times søvn. Hun blir jo fryktelig sliten av dette. Hun vil ikke ha mme Skulle jeg spørre om det var på tide å begynne med grøt?
Gjest Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Bare noen babyer reagerer på grøten med å sove mere. Mange reagerer med å få vondt i magen. Og derfor sover mindre. 3 1/2 mnd er altfor tidlig. Vent ihverfall en mnd til før du prøver. Hilsen 5 barns mamma.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 D anbefales å vente til rundt 4 mnds alder, så hvis du kan greie d er d nok d beste Jeg har nå begynt å gi Stina begge puppene om natta og, før tok hun bare en... Virker som hun blir mere mett da, og jeg får jo mere melk på sikt av d. Ammer først på en side, raper og koser litt, får så andre siden også. Sovner som regel ila den delen Prøver å rape igjen, før jeg legger henne. Tar som regel en halvtimes tid, pluss minus
PrinsessaPåErta Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Jeg er akkurat samme situasjon som deg og fikk anbefalt av HS å begynne så smått med grøt, kun noen ts av gangen, og heller gi litt vann ved siden av, og self mm eller mme til andre måltidene. Vi har gjort dette i en uke nå og han har ikke reagert noe på grøten med tanke på magen, men han sover myye bedre og det går lenger tid mellom hver gang han skal ha mat. Vi var kjempe slitne,kanskje spesielt meg, og det gikk ut over parforholdet. Nå føler jeg at det begynner å ordne seg for oss, og angrer ikke det grann på avgjørelsen selv om mange sier det er tidlig. Min gutt er også stor, så d trenger litt mer enn de som ligger under gjennomsnittet. Vi gir grøten om kvelden før han skal legge seg. Sånn er det for oss, en det er ikke sikkert det vil være sånn for dere, men som sagt er jeg veldig glad for at jeg fulgte HS råd. Du kan jo evt spørre din egen HS å høre hva hun synes.
Marolla Skrevet 30. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2007 Vi pupper og koser oss i en time før vi legger oss igjen, men hun våkner likevel etter kort tid. Skal spørre på tirsdag jeg. Jeg er ikke utslitt pga amming. Min mann gir henne flaske med mm på dagen så jeg får meg 3 timer da. Føler meg ikke sliten, er ikke derfor jeg lurer på om jeg kan begynne. Det er vel mer det at det kanskje ikke er nok for henne. Hun drikker over en liter om dagen, og jeg kan likevel pumpe ut 3-400 ml til om jeg vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå