Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal kjøpe nytt bilsete.... fra 9 kg

Har en rav4 og trenger tips til et bra bilsete som ikke tar så fryktelig stor plass slik at det ikke blir så veldig liten plass til meg i forsetet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rav4 er jo ganske så knøttliten baki da..! Men prøv seter som Duologic, Britax Two Way Elite og Brio Zento, disse ruver lite og er nette og enkle å montere, kanskje Two Way mest av alt..! :-)

Skrevet

Ellers ville jeg gladelig ofret min egen beinplass for at snuppa satt godt baki da, men disse tre setene er gode og nette :-)

Skrevet

kanskje det tar mindre plass hvis det monteres i midten?

Skrevet

Vi selger faktisk vårt Brio Zento sete,som bare er 6mnd gammelt og veldig pent brukt. Dette tar ikke stor plass,og er meget enkelt å feste med bilselen og forankringsseler(om du vil ha det bakovervendt) Ligger ute på finn.no.

Grunnen til at vi selger det så nytt,er rett og slett fordi det er tungt for meg å løfte ut og inn av bilen min,som er en liten 3dørs....Må liksom være litt akrobat:-) Får to seter av min manns søskenbarn,så jeg slipper å dra det ut og inn ved levering i barnehagen ol.

Ellers hat vi vært veldig fornøyd med det,og snuppa har sitti godt i det også.

Skrevet

Det kan godt være ja, men samtidig må en del seter lenes mot setet foran, og om du stiller det i midten så må dere alltid sørge for at begge setene står lent inntil, og det kan jo være et problem om det er litt høydeforskjell på dere... Men jeg ville tatt med bilen til en butikk og prøvd MASSE bakovervendte seter jeg, så finner dere det setet som sitter best i deres bil :-) Og husk å finne et sete som kan brukes lenge bakovervendt, altså som kan skyves lenger ut på setet ettersom beina til barnet blir lenger..! :-) Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for gode forslag. Da er det bare å komme seg til butikken og prøve litt forskjellig. Håper det ikke ender med at vi må bytte bil...hehe.. synes det maxicosi setet med base er fint, men det blir kanskej for stort... Vi har Rømer Britax m isofix fra før og det passer akkurat...neste litt stort det også.. iallefall på langeturer. Men sikkerheten for minsten er jo viktigere enn mine lange bein da :)

Skrevet

Se på Akta Graco Duologic! Det har isofix, men kan også brukes uten, er lite og nett, men enkelt å montere, og KJEMPETRYGT, utviklet i samarbeid med svenskenes svar på Trygg Trafikk og et kanonbra valg :-) Det går "bare" til 18 kg, men er så brukervennlig og genialt sete at jeg ville valgt det, og så evt kjøpt et rimelig, bakovervendt sete til 25 kg etterhvert om barnet mot formodning skulle vokse fort ut av det... Til sammenligning er min 4-åring 17 kg, så det kan brukes lenge allikevel altså! :-) Men vi har et bakovervendt sete som går til 25 kg til han da, men lillesøster sitter i Duologic ;-)

Skrevet

vi så på akta graco duplogic når han skulle få sitt første sete.... men det var nok litt stort ja....

er litt spent på hvilket sete vi ender opp med...

men vi får prøve ut litt forskjellig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...