Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Hei jenter. Jeg har vært her i en god stund, men aldri trengt å skrive her før nå. Jeg gjorde det slutt med samboeren for to mnd siden, men forholdet har vært dødt lenge før det. Vi har en datter sammen som er et og et halvt år. Sånn som det er nå har jeg kjøpt ut han av leiligheten, og han bor i en bitte liten leilighet. Han har planer om å kjøpe seg et sted han også, men jeg tror ikke han får det til økonomisk. Det stedet han leier nå er egentlig ikke egnet til å ha små barn i. Inntil videre har han da alle tingene her i leiligheten, noe jeg synes er greit i utgangspunktet, men vil gjerne begynne på blanke ark snart. I begynnelsen så det ut til at vi skulle klare å være venner, men ettersom tiden går, så blir det bare mer og mere diskusjoner mellom oss. Vi er veldig uenige om samvær og den økonomiske delen. Så til det jeg lurer på. Hvordan er det dere gjør det når pappan skal ha barnet i helgene? Henter pappan barnet etter barnehage på fredag, eller jør dere det og kjører barnet til pappan? Hvor lenge er helgen? Fra freda til søndag, evt fra når på fredag? Eller har pappan barnet fra fredag til mandag? Hvor lenge har pappan barnet den uke dagen han skal ha barnet, henter og bringer far eller er det dere som gjør det? Hva sender dere med når barnet skal være der i helgen? Pappan her mener at jeg må sende med dyne og pute hver helg, for det skal ikke han trenge og kjøpre, samt leker å sånt. Jeg mener at jeg bare skal holde klær å sånne ting, blier mente jeg at det var han som måtte holde også, men kanskje jeg tar feil? Han mener at de pengene han betaler i barnebidrag, skal være til henne også når han er hos han, stemmer det? Gode råd taes i mot med takk:)
Gjest Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Her har vi samvær fredag ettermiddag til søndag. Klokkeslettet har variert litt. Far henter fredagen da eg har seinvakt den dagen. Anten i barnehagen om han rekk inn til den stenger kl 16 el. hos min mor kl 17. Og eg henter gullet kl 18 søndag. Da er vi heime til 19. El. har vi avtalt at far har barnet enkelte langhelger om han har mulighet for å få seg fri. Vi har hatt ettermiddagssamvær, men dei går no bort, da det blei stress ut av det, p.g.a. avstanden mellom oss. Eg sender ingenting med når barnet skal til far, etter far sitt ønske. Bidraget skal vel dekke kler, mat og hus vil eg tru, men større ting burde han no klare å holde sjølv, som dyne o.l.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Pappaen henter barnet i barnehagen på fredager og jeg henter barnet søndagen 1700. På onsdager henter pappa barnet i barnehagen, og jeg henter barnet 1900. Slik har vi gjort det:) dyne,pute har jeg aldri sendt med, heller aldri bleier eller mat. Det skal pappa besørge. Klær har jeg sendt med fordi jeg vet han ikke har så god økonomi, men straks det endrer seg skal han kjøpe 3-4sett med klær så han kan ha liggende der. Bilsete holder pappa selv, også vogn og leker. Jeg holder yttertøy da det ikke er vits me 3 dresser feks, en haug med sko osv. Pengene han betaler skal gå med på det som skjer hjemme hos DEG. At du har mat på bordet til barnet, klær og andre ting som har med barnet.
malin2 Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Hei! Jag mener at det han betaler i bidrag ska dekke det som trengs hjemme hos dig, han får ju betale mindre ju mer han har samvær. Han ska dekke mat, bleier,fritidsaktiviteter... når han har barnet. Fritidsaktiviteter er vel det samme som leker og sånt. Det som han trenger som seng,dyne osv må han skaffe selv. Klær tror jag du ska sende med, selv sender jag så lite som muligt får aldrig allt tillbake igen!! Det som ser mest praktiskt ut er ju at han henter i bhgen på fredagen å att du henter på søndag kvell. Man ska dele likt på resekostnader. Håper dette var till litt hjelp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå