Gå til innhold

Slutt på perm -hva nå?..... Trenger noen gode innspill!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart ferdig i barsel-permisjon og skal ut i arb.livet igjen. Men snuppa er bare 9-10 mnd når permen min er over og jeg har ingen jobb å gå tilbake til, så nå leter jeg desperat etter gode forslag til hva jeg kan finne på slik at jeg kan jobbe og få inntekt igjen og snuppa slipper å begynne i barnehage eller dagmamma enda...

Så om noen har noen gode forslag så blir jeg overlykkelig for svar!! :)

Jeg har tenkt på å være dagmamma, men det er desverre ikke så heldig her jeg bor... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal leve på kontantstøtte og en inntekt fra desember til neste august. Jeg tar ulønnet permisjon. Du klarer deg ikke på det?

Skrevet

Hva med slike partygreier da? Perfect Home, Tupperware, ja, vet ikke hva som finnes innen den bransjen. Kan sikkert dra inn noen kroner med noen kvelders kveldsarbeid. Da kan kanskej jenta være hjemme med pappaen mens du jobber?

Skrevet

Spetakkel: Vi får jo ikke kontantstøtte før hun er ett år... Og en inntekt går nok ikke med huslån osv.. :(

Godzilla: Det kan jo være en løsning... :) Skal sjekke ut det der litt :) Men tror det tar litt tid før man begynner å tjene penger på det, for man må vel kjøpe en startpakke om koster en del.. Og da går vel "vinninga opp i spinninga" den første tiden...

Men absolutt et godt råd!!! Takker og bukker!! :D

Skrevet

Jeg har valgt å jobbe deltid natt i hjemmesykepleien.

Det frigjør masse tid til minsten.....

Har 60_% barnehageplass og kontantstøtta dekker da det halve.

Penger og tid. Genialt for oss ihvertfall.

Skrevet

nicoline: Takk for svar!! Har tenkt på det samme! :) Men vet du om man kan jobbe natt når man ikke har fagutdannelse?... Og hvor ofte jobber du når du jobber 60% natt?

Skrevet

natt og ekstravakter ettermiddag kan jo gå?

Jeg er på jobbleit selv, har vært det siden mai, men får ikke noe enda:(

Skkkelig dumt å ikke ha noe etter permisjonen :(

Skrevet

Jeg har begynt å jobbe hver 3. helg, og da har jeg litt over 5000,- brutto. Ellers har jeg solgt tupperware, der må en selge for litt under 4000,-, da har en fått alt innholdet i bagen, og en starter og tjene penger. 27,5 % av salget- litt utgifter, bl. a kataloger, evt porto, kjøring ++ Så jeg regna med 20 % og har nok fått litt over det også.

Så med min inntekt, så har jeg utbetalt nesten 10 000 pr mnd, for vi får kontanstøtte også.

Skrevet

Hva med å jobbe kvelder i kiosk eller på gatekjøkken da??

Jeg jobber på et gatekjøkken 2 kvelder i uken og er hjemme med barna på dagtid. Da slipper vi å betale for barnepass.

Skrevet

Jeg har kun lang erfaring. skal bli hjelpepleier nå.

Jeg begynner 2245-0745.

Så pappan må levere i barnehagen. Jeg henter igjen klokka 15-16.

Jobber 6 ukers turnus.

Har langfriperioder på 5 og 7 dager. Mellom disse jobber jeg 2.

Har ca 2 netter pr uke og hver 3. helg. Dvs også natt til mandag.

Jeg har nå feks jobbet natt til lørdag søndag mandag sist helg. Så natt til torsdag og fredag. Nå har jeg natt til tirsdag og onsdag denne uka. Men skal jobbe ekstra i natt og natt til fredag.

Prøver å jobbe 4 ekstra pr mnd. Det gir litt ekstra til å finne på morsomme ting eller kjøpe noe jeg har lyst på.

Har ca 14000 utbetalt. Har kanskje litt høy skatt!

Har en god avtale med barnehagen. Andreas er i barnehagen de dagene jeg jobbe. Veldig fint!

Skrevet

Tusen takk for gode råd!! :)

Bare å komme med flere om det er noen som har!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...