Gå til innhold

Hentesett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvorfor alle er så himla opptatt av disse såkalte hentesettene? Vi har 5 minutter å kjøre fra sykehuset og hjem. Regner ikke med at vi møter noen kjente på veien. Er det virkelig så viktig å ha noen spesielle klær til akkurat denne reisen? Jeg har fått låne mye klær av en veninne, deriblant et par fleecedresser. Tenkte bare å bruke en av disse i stedet for å kjøpe enda en. Er ikke det greit da?

Det som derimot er litt viktig å vite er hvor mye klær man egentlig trenger å ta på. Termin i nov/des, kan vel være kaldt. Body (lange ermer, kanskje ull) + sparkebukse + fleecedress er kanskje litt lite? Hva putter man i mellom? Og så lue selvfølgelig, har ikke glemt det ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma begynte på strikking av hentesett da jeg var 3 uker på vei.... say no more!

Hun forklarte meg at dette er noe fra gamledager, at det skulle være litt ekstra fint når en kom hjem og skulle "vise fram" babyen.

Nå drar jo de fleste hjem til seg selv og tar i mor besøk når de vil det selv, så jeg skjønner jo ikke helt vitsen..

Men men, tradisjoner må holdes i hevd mener min mor... så da blir det vel transport (5 min i bil) hjem i et ekstra fint strikket sett på oss og minien som kommer...

Får legge barnet i en gosdpose eller noe sånt slik at det ikke fryser..

Skrevet

man tar jo bilder før man drar fra sykehuset med hentesettet, og gjerne når man kommer hjem da det er barnets første gang hjemme;)

(har hørt hele regla av min mor;))

Skrevet

Det er vel hva man gjør det til selv. For min del har jeg ikke noe behov for noe nytt. Men synes det er litt koselig å tenke på hva man skal ha på. Det er jo en merkedag, akkurat som når man gifter seg. Men jeg skal ikke bruke mange hundrelapper på et stykke tøy. Det som er stas er at det er noe som passer, som ikke er for stort.

Så et enkelt sett og en god varm "kjørepose" er noe jeg skal ta med. Et enkelt sett, er et nøytralt hvitt sett kjøpt på H&M og kosta til sammen ca 150,- Ikke verre enn det. Og hadde jeg hatt noe fra før av hadde jeg like gjerne brukt det.

Skrevet

Jeg er enig med HI. Har aldri hørt om "hentesett" før jeg var inne på disse sidene... Er overrasket over hvor mye som legges i antrekket til denne turen hjemover. Er generellt opptatt av klær, stil og ønsker velkledde barn til en hver tid, men når det gjelder den første turen hjem er faktisk komforten som er det viktigste for meg.

Men nå har så vidt jeg vet min familie ingen "hentesett" tradisjon...

Skrevet

aldri hørt om det??hehe jeg hørte om dette for 8 år siden...

det skal jo være noe spes når du henter baby ut av sykehuset og hjem..alle vil pynte lille nurket sitt..

men det er strengt tatt ikke nødvendig..

ja det er mye jeg ikke har tenkt på før jeg leser hva andre tenker på her inne..

Skrevet

vel, hentesett er vel blitt en tradisjon kansje..?

vi blir nok ikke å treffe på noen kjente på veien hjem vi heller, men litt koselig å "pynte" babyen med en fin dress eller hjemmestrikkede klær som man tar sine første bilder av babyen i bilen, på tur hjem osv i...

bestemoren min har allerede strikket et sett som vi skal ha på=)

koselig, men ikke nødvendig som nevnt over her...

alle barn har vel et hentesett uansett, ingen reiser vel hjem i bare bleia fra føden vil jeg tro...noen legger kansje bare litt mere tid i valget av klærne enn andre=)

Skrevet

Vi er så heldig å ha fått hentesettet som min mann ble hentet i da han kom hjem fra klinikken. det er ekstra stor stas når vi skal ta med jenten vår for første gang i det samme hentesettet:) som far så datter, hehe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...