Gå til innhold

ang d[rlig bordskikk og matlyst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så bekymret nå,jenta mi har bare småspist de siste døgnene,vet hun får tenner men alikevel.tar bare noen biter av hvert måltid så vil hun ned fra stolen og leke.

prøver lage spennende middager og kjøper inn alt mulig av pålegg,men nei..

kuttet ut å gi mye drikke,tar fram drikken midt i måltidet så hun spiser litt først.

hun er litt mer trøtt og sutrete enn til vanlig men fin form ellers,hvor lenge varer tannutbrudd?

og i tilegg når hun skal spise skal hun hele tiden stå i stolen,kaste maten på gulvet..

bruker ikke sele på stolen.prøvd men hylskriker og vrir seg ut av den..

huff frustrert....noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv barn må få lov til å få ha dårlig matlyst noen ganger. Ikke bekymr deg - som du sier er det tennene.

Ang. bordskikk så er vi veldig strenge der. Sitter man ikke fint i stolen så må man sitte helt alene ved kjøkkenbenken. Det er ikke spennende.

Ellers så hjelper det faktisk å si (veldig ofte): "Se så flink pappa er. Han sitter så fint på stolen sin. Han er kjempeflink". Fungerer godt her.

Ellers tipser jeg om gratis brosjyre/kokebok om barn med dårlig matlyst på kylling.no.

Skrevet

takk for svar.

ja vet matlysten blir bedre for er tennene men vært slik 4 dager nå.er det normalt da?

er alene mamma så kan ikke si se så flink pappa er..hehe

men spiser altid med henne og prøver være et godt eksempel;)

men problemet er at jeg kan godt la henne sitte alene å spise om hun ikke sitter pent ved bordet,men hun sitter ikke..skaaaal stå..og bruker jeg sele vrir hun seg ut av den,fester jeg den strammere får jeg jo dårlig savittighet..hun hyylskriker og gir seg ike før hun får gå ned..

uff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...