Mamma til 2 <3 <3 Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Skal male endel i huset, og må egentlig ha lillesnuppa med store deler av dagen....hun er 10mnd... Noen som vet om det er noe fare med malingslukten og sånt? Kan de små reagere på noen måte? Noe spesielt vi bør tenke på? Veldig takknemlig for gode råd!!
Solmamma Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Bruk livos-maling. Miljøvennlig og helsevennlig og restene kan kastes i komposten! God erfaring med den! Sjekk hjemmesida deres! Lykke til!
Tpop Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Jeg undersøkte i forhold til dette ang spedbarn og maling. Fikk da besked om at hvis det var soverom som bebien skulle ligge på skulle det stå tomt i hvertfall 4 mnd etter maling før bebien kan sove på det. Dette gjaldt oljebasert maling, og vannmaling gasser enda litt lengre. Når det gjelder romn barnet ikke oppholder seg i mange timer i strekk så er det ikke så nøye. Spedbarn er mer utsatt for luftveisinfeksjoner og kan utvikle blant annet astma etc av gassene som maling avgir. Så må du huske på hvis du ammer så kan stoffene gå over i morsmelken, og vannbasert maling er da og anbefale pga at de gasser minst når malingen er våt(oljebasert gasser mest når den er våt), altså når du maler.(Når oljebasert tørker så gasser den kortere enn den vannbaserte) Dette er det malingsprodusenten(butinox) jeg har forhørt meg med ikke en vanlig malingsbutikk. Har hørt noe om en ny maling som ikke skal være så skadelig, men den har jeg ikke fått greie på hva er enda kanskje noen inne her vet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå