Gå til innhold

For lite fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25+6, og etter sex forrige helg er jeg redd jeg har mistet fostervann.

Åssen merker man det, og er det farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du lekker fostervann må du dra til legen/sykehuset. Det er da "hull" inn til babyen og fare for infeksjon og for tidlig fødsel. Se mitt innlegg om for tidlig vannavgang, jeg sitter nemlig stuck på sykehuset med fostervann som lekker akkurat nå...

Skrevet

Det er ingen fare med det. Fostervann dannes seg hele tiden, så om man "mister" litt så kommer det nytt. Mange tror det er farlig å at man må være helt i ro når vannet går før fødsel også, men det er ikke tilfelle. Kroppen vår er såpass unik at den ordner seg selv:)

Lykke til videre!!

Skrevet

Men det har ikke lekket mer enn en gang. Jeg vet ikke om det var "hans greier" som kom ut, eller om det var fostervann. Men det var så flytende og så mye at jeg ble våt på buksa :(

Skrevet

Kommer jo ann på om du "mista" litt etter sex eller om du lekker jevnt da:)

Skrevet

Var bare etter sexen. Vet ikke hvor mye det kan ha vært altså... Men det var nok til at jeg ble bekymret. Dette skjedde forrige helg, og selv synes jeg magen har blitt "pløsete" etter det. Men nå finner man alltid feil når man er redd å da.. Men likevel da :( Er det farlig?? =/

Skrevet

Hehe, kanskje det bare var "hans greier" da ja...

Som sagt, om du tror du har tissa på deg, men innser at du ikke har det, væsken er blank og lukter ikke noe særlig, så sjekk med legen. Faren er ikke at det umiddelbart blir for lite vann, men infeksjon og for tidlig fødsel.

Skrevet

Det kjentes ikke ut som jeg tisset på meg :P Kjentes ut som når "det" kommer ut igjen :P Men siden det var såpass mye, ikke luktet "det" og så flytende ble jeg redd altså :( Skal ringe legen i morgen. Men jeg jobber i barnehage, og er redd for at tunge løft og aktivitet skal være farlig, og har derfor vært litt rolig på jobb den siste uka :P

Skrevet

Det er vondt å gå rundt å være bekymret,så er du det ta å ring jordmor å forklar hvordan du føler det, så tar hun sikkert en rask sjekk. Så slipper du tenke på det. Vet hvordan det er å gå rundt å tenke på ting som kan gå galt og det er som regel unødvendig!! Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...