Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 hei! babyen kommer i mars og vi har lyst til å dra på ferie enten i mai/juni eller juli/august skal til danmark 1 uke i juli på dana cup, (søster min er med=)) men, tenkte lissom på syden tur, noen som har erfaringer med å dra på tur med babyen til syden, noen som har vært på noen fine steder?? takker for svar=)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Jeg fikk vite av legen min at de anbefalte å ikke ta med ungene utenlands før de har begynt med vaksinasjons programmet. Jeg ville ikke tatt med en så liten unge til syden.
klumpen og gullet Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Når begynner man med dette vaksinasjonsprogrammet da?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 vennina mi hadde med seg dattera til tyrkia med vårs når hu var 3mnd å de var på grand canaria rett før hu blei ett år, å det gikk helt fint!! en annen vennine har også hatt med barn til syden, først med en så to så tre, gikk også kjempe fint. ingen av de hadde problemer med legen.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Første sprøyte når de er 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 har heller aldri hørt om noen som har fått sånn beskjed av legen. men nå lurte ikke jo på hva du/dere synes om at vi skal ta med babyen våres til syden, driter i om ikke dere ville gjort det, jeg bare lurte på om noen hadde noen fine erfaringer fra steder der de har vært med baby/(barn)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 3mnd ja, men hvis du leste innlegget mitt ser du kanskje at babyen kommer i mars! så i juli/ augst er den 4-5 mnd
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 haha, så gøy at noen altid må komme med dritt!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #11 Skrevet 30. september 2007 Skal man tenke på seg selv eller babyen? Går fint an å kombinere begge dele:) Er vel varmt for babyer i syden, men det går kjempe bra, så lenge man holder de i skygge hele tiden. Bror og dama hadde med jenta si på 6 månder i sommer, to uker i syden. Det gikk strålende Men var jo IKKE for barnets skyld de reiste, bare for feriens skyld. Men alt går, så lenge man går inn for det vel:) Kan jo reise til et land som ikke har det høyeste temperaturene, og en familieplass, så en slipper støy og bråk om nettene. Er mange alternativer:)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #12 Skrevet 30. september 2007 Finnes tydeligvis bare forskjellige måter å "ta ansvar".. Men alle er ulike. håper dere får en fin tur
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #13 Skrevet 30. september 2007 tusen takk for endelig et kjempe fint svar. det er mest for feriens skyld for å kose oss sammen (den nye lille fam) dette med varmen og familie sted tenkte jeg også på, derfor håpet jeg på at noen hadde reist tidligere å hadde erf. med det. vi får holde oss i skyggen og bade å kose oss..=)=)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #14 Skrevet 30. september 2007 Det er lite fristende å svare når du i tidligere innlegg skriver at du driter i hva andre synes når de faktisk prøver å hjelpe. Har bodd i tyrkia, så om det er et av landene dere vurderer så styr unna de varmeste sommermånedene, vent i alle fall til september/oktober. Færre folk og ikke så brennhett. Alternativt ville jeg vurdert er All inclusive-sted, hvor alt er tilgjengelig og hvor det ofte er gode forhold for foreldre med småbarn. Men sjekk for all del tempraturene i de månedene dere vurderer å reise og de stedene dere vurderer å reise til. Selv om jeg vet du, som du så passende skrev, driter i det jeg mener, så ville jeg uansett forskøvet sydenferien til ungen var litt større. Forsøk nå uansett å finne en plass hvor ikke dagtemperaturen er opp i 40-50 grader. Selv om du vil ha sol.
mor.monsen Skrevet 30. september 2007 #15 Skrevet 30. september 2007 Tror det finnes flere tur operatører som har skreddersydde feriepakker for familier med babyer. Bla. star tour mener jeg å ha sett reklame for.
Athina' Skrevet 30. september 2007 #16 Skrevet 30. september 2007 Jeg skal til Rhodos og reiser med ving når gutten er 5-6 mnd, og der er det tilrettelagt for foreldre med små barn. Har til og med sett foreldre med babyer ned til 1 mnd der og da ble jeg satt ut for det var å dra det litt langt synes jeg, for det kan jeg ikke tenke meg er å anbefale midt i juni *grøss* Men uansett reiser man med sunwing til Sunwing resorts er det ikke noe å bekymre seg over da det både er mat og bleier å få kjøpt, norske/svenske sådan.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #17 Skrevet 30. september 2007 Hei vet at det er mange som reiser til syden med babyer, men det ville jeg personlig aldri tatt sjansen på. Jeg er sykepleier og vet mye, og det er leger som fraråder å reise til sydligere strøk frem til barnet er minst 2 år. Minste krav er i hvertfall vaksinasjonsprogrammet, andre ting er at det er farligere bakteriflora der for barn fra Norge, en tredje ting er at små barn blir fortere dehydrert dvs. får i seg for lite væske, man har aldri garanti for været og spes. varmen. Sånn som sykdom hos barnet og dehydrering går mye fortere hos barn, og derfor blir fortere alvolig hos små barn og babyer. Håreisende å mene at man drar kun for foreldrene sin del, og ikke tar hensyn til barnet. Tur til Danmark går helt greit, men ville aldri selv dratt til syden med en baby.
Happy H Skrevet 30. september 2007 #18 Skrevet 30. september 2007 Klart du kan d!!!!blir nok kjepme kos for dåkke og den lille. de små tilpasser seg faktisk varmen mye fortere enn oss.. vi reiste til thailand m snuppa når ho va 5mnd. var der i 3uker og hadde d helt herlig!!!!!! ho stort koste seg hele tiden, eg fullammet så d ble ingen problem m maten. ho nøt å ligge naken på solsenge under en parasoll i varmen. angra ikkje et sekund og har plana om å reise igjen t sommeren m snuppa på 2,5år og en baby på 4mnd.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #19 Skrevet 30. september 2007 Det er mye hysteriske folk her. Husk at man ammer så sjansen for å at barnet blir dehydrert er relativt liten. Bakterieflora, eneste babyen får er jo morsmelk, bakteriene kan ikke hoppe inn i puppen. Dessuten så koker man jo flasker, akkurat som du gjør hjemme. Tror du kan unne deg ferie med god samvittighet, familien har bare godt av det. Vi var i syden i 3 uker da babyen bare var 4 mnd, og det har vi vært med alle barna uten å ha problemer...
Leirha Skrevet 1. oktober 2007 #20 Skrevet 1. oktober 2007 Vi venter i begynnelsen på mars, og kommer til å reise på ferie i juli/august. Kjenner flere som har gjort det, og har ikke hørt om at man ikke skal det rundt de tider. Eneste jeg vet er at man må ta med all mat (hvis det får grøt eller glassmat), og jeg har hørt at om man reiser når man bare gir melk er barnet veldig, veldig godt beskyttet (morsmelk). Bare passe på at barnet ikke blir for varmt, så hold det i skyggen, og smør uansett med solkrem. VELDIG VIKTIG!
Dizzie_mortil3 Skrevet 1. oktober 2007 #21 Skrevet 1. oktober 2007 Vi hadde med datteren vår til Syd-Frankrike da hun var 3 mnd (det var i mai) og til Kroatia da hun var 5 mnd (juni/juli). Den første turen gikk best, fordi det ikke var så varmt. Hun koste seg i skyggen på stranden i Kroatia også, men det ble litt varmt i vognen og hun ville ikke sove annet enn på et mørkt og kjølig hotellrom.. Litt slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #22 Skrevet 1. oktober 2007 jeg synes det er kjempe fint med svar på det jeg spurte om, men jeg blir litt sur når det bare kommer inn andre ting om at det burde du ikke gjøre å bla bla, det var jo ikke det jeg spurte om..
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #23 Skrevet 1. oktober 2007 tusen takk for fine svar på det jeg spurte om=)=)
vannkvinne82 *060208* Skrevet 1. oktober 2007 #24 Skrevet 1. oktober 2007 Vi flyttet til Kenya når yngste søsteren min var seks måneder. og det gikk helt fint! Hun fikk morsmelk så en trengte ikke bekymre seg for hva en kunne gi henne å spise, hun slapp å gå med massevis av klær, hun hadde solkrem og solhatt, og ble ikke brent eller overopphetet. flyturen gikk også fint (9 timer). jeg og sambo vår første i beg av februar, og jeg har lyst til å dra på sommerferie til f.eks. hellas eller et annet varmt land. selvfølgelig kommer jeg til å spørre legen om råd, men jeg tror bare det er godt for barnet. en gjør jo en fin ting sammen som familie, og kommer vekk fra hverdagen - det kan vel bare være bra? foreldre som er avslappet og koser seg på familieferie er jo fint det:)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #25 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg skal også føde i mars, og har også tenkt å dra til syden til sommeren. Vet fler som har gjort det, og det har gått så fint så. Og til dere som ikke ville finne på å reise til syden med baby, DET FØDES OGSÅ BARN I DISSE LANDENE!!!!! Man har jo ungen i skyggen da. Selv hadde jeg styrt unna Tyrkia kanskje( da det blir så varmt der på sommeren), men det er like mye for min egen del enn for babyen. Har aldri tenkt på at man bør ha startet vaksinasjonsprogrammet heller, men babyer som er under tre mnd, får vel stort sett pupp, eller mme, så de skal jo ikke få i seg så mye bakterier.......Vann kjøper man jo på flaske uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå