Hiv o'hoi Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Startet med at han var skikkelig rød, "hudløs" og blank på den ene siden under kinnet liksom - ved halsen.. Nå har det spredd seg til under haka også. Regner med at det er slik mange barn får grunnet "manglende hals" og dobbelt hake.. Men nå har det begynt å væske skikkelig, og det lukter VONDT.. Tørker det rent og tørt et par ganger om dagen og smører litt aloe vera på, men vet ikke om det er smart å smøre noe på det, i og med at det sikkert er bedre at det er helt tørt? Og sist jeg spurte om dette så sa en at det kunne være sopp.. hva er tegnene til det?
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Slik startet det med barnet til naboen. Etter en tur til legen fant de ut at det var atompisk eksem. Syns du skal snakke med fastlegen din hvis det ikke blir bedre.
snartmammapåny Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 SMåen var og veldig plaget med såre hudfolder på halsen. Var helt hudløs og så skikkelig ille ut. Jeg tørket godt og hadde på talkumpudder et par ganger for dag. Da ble det fort bedre. Har hørt at potetemel har samme nytten, om det er lettere å få fatt i på en søndag.
Hiv o'hoi Skrevet 30. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2007 hmm.. Ja, kanskje jeg burde prøve det.. Atopisk eksem er det ikke, men skal ta kontakt med legen om det ikke blir bedre snart =)
snartmammapåny Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Og som hun over her sier, såre hudfolder KAN være et tegn på atopisk hud. Atopisk hud blir nemlig lettere irritert enn normal hud, men trenger ikke være det. Jeg er veldig obs på dette hos småen siden jeg selv har atopisk hud. Så er obs på å ikke bade han for ofte og smøre godt inn med krem om han får tørre eller irriterte felt. Passer og på å tørke han godt etter bad, og å bruke pudder så han ikke er fuktig i hudfolder.
Hiv o'hoi Skrevet 30. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2007 ja.. men en dame vi kjenner så på det og sa at det ikke er atopisk eksem.. hun visste visst mye om det.. men man vet jo aldri da.. skal uansett ta kontakt med legen om det ikke bedrer seg snart =)
snartmammapåny Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Nei da, det er nok ikke atopisk eksem. Derimot så er såre hudfolder og også ofte tørr hud i ansiktet et tidlig tegn på atopisk hud. De babyene som er mye plaget med såre hudfolder har ømfintlig hud, og også da muligens i fare for å utvikle atopisk eksem senere.
Hiv o'hoi Skrevet 30. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. september 2007 Ja.. Huden hans er veldig fin ellers.. ikke noe tørr eller sår noen andre steder.. (Aldri vært sår i bleia heller feks..) Men han har vært plaget med dette ved halsen de siste 8-10 dagene..
3b@rnsmor-30* Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 sånn var det hos lillesnupps vår første sommeren.. hun sikla mye og det var veldig varmt da.. jeg tørket forsiktig bort all fuktighet og smurte med en skikkelig feit krem, som egentlig selges på apoteket her som rumpesalve. men den hlder fuktigheten unna og lar sårene i huden få gro under kremen. tok ikke mer enn et par dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå