evius fikk junigutt Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Kan man stole på temping dersom man går 3-delt turnus og ikke får tatt temp til samme tid hver dag? Det er jo spes. etter nattevaktene dette er vanskelig, der man kommer hjem og har jobbet ganske mye i løpet av natta, og da blir jo tempen ganske høy. Holder det da at man temper når man våkner? Jeg tenker at dette kanskje blir litt upålitelig...Har noen erfaring med dette? Hva gjør dere?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Nei, da tror jeg ikke tempen er til å stole på. Det er jo basaltempen man skal måle, og man må ha noen timer med hvile for å få den... Du kan jo evt måle tampen etter du våkner fra "nattesøvnen" din, i stede for fast tid på døgnet.. Tror kanskje det er bedre! Basaltempen ligger mye laver enn kroppstempen gjennom en dag, så ikke rart du har høy temp etter nattevakt!
evius fikk junigutt Skrevet 30. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2007 Takk for svar, Trulte:o) Jeg har tempet litt, og nå de to siste dagene har tempen gått ned til 36.9, men har ligget jevnt over 37 med akkurat 37 og 37.1 og 37.3 dagene før der igjen. Men det blir jo ikke helt pålitelig selvom jeg har tempet etter å ha sovet (også etter nattevaktene).... Men det at tempen er gått litt ned nå (36.9), er det tegn på at tr er på vei det da? Ikm er onsdag 3.oktober....men kan vel hende at tr kommer før da?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Er ikke ekspert, men om du går på www.pernille.info står det masse informasjon om EL, IKM og tempkurven! Studer den siden og du får svar på myye! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå