velsignet med to Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Når er det vanlig å begynne å planlegge dåp? Og når gjør dere det? Vi har tenkt litt på å ha det nyttårshelgen, blant annet på grunn av at familiene våre er godt spredt utover landet og det vil bli en del reising og overnattingsbehov. Men så tenker jeg da, må vi begynne snart med planleggingen? Må vel bestille kirke og sånt i god tid før. Eller tar jeg feil?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 ja det er vel lurt å prate med presten å ordne med kirke i god tid, så skal jo innbydelsene ordnes, mat og lokaler skal ordnes, så var jeg deg ville jeg heller ha starta litt for tidlig enn for sent=) jeg har termin i slutten av november og har allerede vært inne på tanken på hvor jeg vil ha dåpen, hvem vi skal be, hvilket lokale vi ønsker å ha kaffen i osv... så var jeg deg ville jeg begynt snart=) godt å ha god tid=)
velsignet med to Skrevet 30. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2007 Ja var det jeg tenkte, men svigermor lo litt av meg og sa at jeg måtte nå få ut ungen først iallefall... Men jeg har faktisk begynt på gjestelista og vi diskuterer hvor vi vil ha dåpen Står mellom Tromsø, Frøya og Stavanger her, samboeren er mest gira på Stavanger virker det som men jeg mener det enkleste for OSS er om vi har den her hvor vi bor (Tromsø), med tanke på planleggingen... Kan jo reise rundt til familien som ikke kommer seg til dåpen seinere...
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 ja det ville vært lettest for dere å ha dåpen i den byen dere bor, tenker på dersom dere skulle ha glemt noe hjemme,lett å dra hjem å søke ro mellom slagene osv=) hehe, joda sånn tenker jeg å, greit å ha ungen ute å se at alt er bra før man setter i gang med dåpen, men det skader jo ikke ha planene klare=) kan jo lage gjesteliste, kakeliste, planlegge hva som skal være til middag osv før den kommer=)
velsignet med to Skrevet 30. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2007 Jo selvfølgelig skal vel ungen være ute før dåpen settes igang hehe Men man kan da undersøke og planlegge en del før den tid, dessuten har jeg termin om en uke så det er vel ikke så lenge heller før han bestemmer seg for å komme
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 neida, planlegg i vei du=) får sikkert nok å holde fingrene i når babyen kommer, greit å ha litt "klart" da=)
Ioren Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Vi skal også ha i nyttårshelga på grunn av familie:) Booka kirka i juni, booka lokale nå for en liten mnd siden... Og babyen er fortsatt i magen Jeg vil ha alt praktisk på plass siden vi har familie så langt unna... Greit å vite at ting er i orden
Gjest Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 når babyen har fått personnr og navn er godkjent kan en ringe kirken og få dato og tid =) hva som skal serveres og hvor det skal holdes kan du jo planlegge allerede =) dåpskjole ol er jo kjekt å ordne med =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå