Gjest Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Jeg får tilsendt brev fra NARF med jevne mellomrom. På det siste skrivet, så står det svart på hvitt at fra og meste 1. mai i år, så øker Folketrygden grunnbeløpet med 3920 kr.. Ikke at det er all verden, men får vi det igjen på en eller annen måte vi som har foreldrepenger? Det er jo maks 6G. men nå er jo den G'en økt... Det må da etterbetales? Jeg tjener mer enn det de dekker, så jeg "mister" ganske mye av lønna mi fordi jeg har valgt 80%.. Syns derfor det er viktig å få med meg med det jeg KAN ha krav p`å? her pleier det å være damer med erfaring fra litt av hvert, så la oss ikke håpe det bare er jeg som har interesse av svaret
snartmammapåny Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Tviler en lang mars på at det blir noe etterbetaling. Er nok bare de som får foreldrepenger etter den dato som får nytte av den goden det gir..
Gjest Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 det var jo rett etter at jeg gikk ut i permisjon?! rart ikke flere vet noe om det? (Kanskje jeg skal skrive mat, slimpropp, strikkeoppskrift, eller HELVETES;G=()/#% i overskriften..... det ser ut til å hjelpe:))
snartmammapåny Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Oj så sinna... hihi Men viss du tror du får for lite utbetalt så kan det jo være smart å klage til nav da. Mener at 6g før var ca25000 i mnd og nå er det 28 el 29000... Kan det stemme? Hva får du nå da? ca25000 ennda eller?
Kosel Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Det er bittert, men du får nok ikke tilbakebatalt iogmed du gikk ut i permisjon før dette ble endret. Kjedelig, men sånn er det bare.
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 tenkte jo ikke bare på meg da, men at vi er ganske mange som er direkte berørt av dette her på DIB, da! Gammel sats: 62892. Ny sats: 66812.. Nyttig info for de som SKAL ut i permisjon! (selv med 80 % så er min lønn ordinært høyere, men jeg vet ei i barselgruppa mi får dekker det som ikke TK/ NAV dekker av arbgiver...) Det gjør IKKE min
krabbetrollet Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 De aller fleste her inne (inkludert meg) tjener nok mindre enn 400.000,- Sikkert derfor du får slunkent med svar :-)
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 det har ikke økt med det beløpet i mnd men på årsbasis...så det er jo ikke mange kronene i mnd... men skal jo bli regulert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå