Gå til innhold

Sykemelding...? Noen andre som ikke jobber lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 21 nå og jobber fulltid i hjemmesykepleien. De siste dagene har vært grusomme.....magen er begynt å bli ganske stor og er konstant i veien når jeg skal jobbe, i tillegg har jeg drittvondt i øvre del av ryggen :(

Vurderer sterkt å gå ut i sykemelding nå, men er veldig usikker fordi jeg mener i utgangspunktet at det er for tidlig....

Trenger litt råd og høre om andres erfaringer...vil svært gjerne jobbe men føler at det blir tyngre og vanskeligere for hver dag som går. Er det noen av dere andre som er sykemeldte? Hvor langt på vei var/er dere da? og hva jobbet dere i så fall med?

Takk for alle svar og ønsker alle sammen en fin søndagskveld :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei det er da ikke for tidlig, er ingen fasit på det?! men kanskje du kan sykemelde deg halvt istedet for fullt med en gang hvis du orker å jobbe litt kanskje?går jo an å prøve det kanskje?

Skrevet

Det virker som ganske tungt å være gravid og jobbe i hjemmesykepleie. Går det ikke an at arbeidsgiver prøver å tilrettelegge for deg med evt andre arbeidsoppgaver? Kanskje litt vanskelig, men hvis du feks er sykepleier, kan du jo ta alt av medisinering og sårstell osv..og evt være halvt sykmeldt hvis du føler for det..

Jeg var bare sykmeldt i 2 uker fra uke 6 pga slitsom kvalme og svimmelhet, men er nå tilbake i full jobb. Har ikke tenkt å sykemelde meg hvis jeg ikke trenger det, men heldigvis har arbeidsgiver tilrettelagt for meg i jobben, slik at jeg har litt andre oppgaver enn til vanlig. Hadde han ikke gjort det, hadde jeg nok blitt sykmeldt tror jeg..er rådgiver, og jobber på kontor, så det er ikke så mange tunge løft ;)

Håper du finner en løsning på det.

Skrevet

er da ikke for tidlig å sykemld seg. jeg er selv sykepleier,jobber på sykehjem,men er nå fullt sykemeldt. er i svangerskap uke 25. lykke til,ikke slit deg ut er mitt råd.

Skrevet

Er ikke sykemeldt men skal gå over på 25% svangerskapspenger istedet. Da jobber jeg 25% mindre og trygdekontoret dekker det fra 1. dag. Det er egentlig omplasseringstiltak, men når ikke arbeidsgiver har andre oppgaver du kan utføre så går man over på svangerskapspenger. Får det pga sliten og bekken/rygg.

Skrevet

jobber selv som hjelpepleier i hjemmesykepleien.har vært 50 % sykemeldt fra jeg var ca 3 mnd på vei.jeg er nå 17 uker,& tror nok ikke at jeg vil komme til & jobbe så mye lengre enn til jeg er ca 20 uker,det er et alt for tungt & utsatt yrke.husk vi kjører flere mil pr dag...

nei,jenta mi...gå til legen din & bli 100 % sykemeldt nå...husk på at du skal ta godt vare på deg selv & lillebebisen din som du bærer på :))

Lykke til :o)

Skrevet

Takk for svar, nå har jeg litt å sammenligne med :)

Til deg anonym, takk...tror du har litt rett, og tror at eneste grunnen til at jeg ikke har tatt valget er at jeg trives så utrolig godt med arbeidsplassen, kollegaene og sjefen. Men burde kanskje tenke litt mer på meg selv og babyen min fremover...:)

Ha en strålende fin helg, og takk for hjelp ;)

Klem fra meg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt mer eller mindre 30-100% hele graviditeten.... litt kjipt, men siden jeg ikke klarer mer enn det, så er det jo det beste!

Viktig å ta vare på seg selv nå :-)

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg er i uke 22 og har vært sykemeldt siden uke 17. Nå er jeg begynnt å jobbe litt igjen (50%) og det fungerer kjempefint. Jeg har bekkenløsning og jobber som ped.leder i barnehage.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, det funket bare ikke mer. Men jeg hadde det akkurat som deg, ville ikke bli sykemeldt fordi jeg trives så godt. Men legen mente det var best å bli 100% siden jeg har bekkenløsning og sliter veldig på jobben. Er i uke 18. Jeg vet ikke om jeg kommer til å komme tilbake i jobb, men mye tyder på at jeg må bruke tiden til å passe på meg og leieboeren min i magen :)

Skrevet

Jeg var sykemeldt før jeg ble gravid og blir nok det ut svangerskapet. Men det er ikke på grunn av svangerskapsplager da. Kjedelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...