Gjest Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Anniken var 2335 g ved fødsel i uke 39+2, og lå jo derfor mer enn et kilo under gjennomsnittet. Blir litt skremt nå for jeg leste om en som fikk keisersnitt i uke 37 fordi babyen bare ar 2300 g,Anniken var jo det samme to uker senere men på haukeland gjorde de ingenting med meg selv om de visste hvor liten hun var, og selv om magemålene ikke vokste etter uke 32 og hun utifra ultralyd ikke la på seg noenting fra uke 36 til 39... mister litt tilliten til dem jeg, tenk hvis jeg hadde gått gravid i tre uker til da, da kunne sikkert noe gått galt siden hun ikke tok til seg næring... Skulle på oppfølging hver tredje dag men de sa ikke noe om igangsetting eller keisersnitt... herregud, tenk hvis ikke fødselen hadde startet en uke før termin og de hadde latt meg gå to uker over da... de er jo veldig imot både keisersnitt og igangsetting der oppe, gjør alt for å få lavest statistikk på det i landet...
meg & to små vampyrer Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Jeg er ikke så positivt innstilt de jeg heller. Husker med gru fødse og seteleie og deres ønske om setefødsel og holdning til smertelindring osv.
gerd Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Det er jo ullike grunner til at barnet ikke vokser nok da. Dersom det er så dårlig morkake at det er fare for barnet setter de jo i gang / tar ks. Dette gjelder også ved svangerskapsforgiftning. Noen barn er jo mye mindre enn gjennomsnittet - andre er mye større. Det trenger jo ikke være noe galt selv om barnet er lite.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Neinei, det er jo greit. men når magemålene ikke vokser etter uke 32 og når ultralyd viser at det ikke er noe vekst fra uke 36 til uke 39 er det jo noe galt. og vi så jo på henne når hun kom ut at hun hadde tært på det hun hadde av næring, hun var rynkete og tynn og man så godt at hun hadde vært tjukkere men sluttet å vokse... syns bare det er litt skummelt jeg.
gerd Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Skjønner deg jo, men jeg regner jo med de har sett etter det de skal, men jeg kan jo ikke vite det da - var jo ikke der ;-)
Gjest Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Har hatt to fine fødsler der, og syns i hvertfall ikke det virker som om de er mot igangsetting...
Fire småtroll Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Det gjelder ikke bare Haukeland, tror mange sykehus tenker økonomi jeg.. Her også sitter avgjørelsen og keisersnitt så utrolig langt inne. Jeg har hatt en vanskelig skulderforløsning pga stort barn jeg, det gikk heldigvis bra. Men da jeg ble gravid igjen, og UL i uke 36 viste at dette barnet ble enda større spurte jeg om keisersnitt.. Neida, det skjer ikke to ganger, tilfeldig osv... Vesla satt fast hun, bom fast! Er skadet for livet, armen kommer aldri til å bli bra, går til fysio to ganger i uka, følges opp av eksperter på andre siden av landet (må fly til kontroll), hun trenger antagelig oprasjoner osv. Det er sammfunnsøkonimisk det!
Loyloy Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Skjønner deg godt jeg... hadde jeg bodd i Bergen ved neste fødsel også hadde jeg reist til Voss... Hadde en elendig opplevelse på Haukeland forrige gang, og synes generelt at alle jeg kjenner som ikke har hatt "Veldig naturlige fødsler" har syntes de har fått dårlig behandling der oppe... Storken er liksom Alfa og Omega...
høstbarn:) Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 har født på Haukeland. Tøff fødsel, ingen smertelindring, ble sydd utvendig og innvendig. De "ødela" bekkenet mitt pga bekkenløsning og fødestilling. Nå, 8 måneder senere, går jeg til fysio 3 ganger per uke. I tillegg går jeg til behandling hos gynekolog for å få fiksa arrvev mm i skjeden. FIKK INGEN HJELP FRA HAUKELAND DA JEG VAR INNLAGT. De skrev i rapporten at jeg var i fin form!!! De sendte meg bare hjem etter to døgn. Tør ikke føde der hvis det blir aktuelt igjen. Men har mange venninner som er fornøyd med Haukeland. Problemet er vel hvis du faktisk trenger noe fra de, de er vel best på "vanlige", "enkle" fødsler. Jeg var vel maks uheldig....
meg & to små vampyrer Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 Neste gang evt skal ikke jeg føde der heller:) jippi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå