Kirsebæra Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Hvilke overgrep er det snakk om at man kan få KS av? slike som varer over lengre tid, eller en vanlig voldtekt? jeg leste noen innlegg her for mange mnd siden hvor de som sa at de fikk KS pga overgrep har blitt misbrukt overlengre tid, men jeg ble voldtatt da jeg var 14, fikk sønnen min da jeg var 18 og trodde jeg skulle kalre det at andre enn samboer var der nede... Men jegk jente jeg fikk en slik en ekkel følelse da jeg hadde flere jordmødre og studenter som var å styra og jsekka åpning og diverse. Det hører også med at jeg hadde enorm fødselsangst fra før av og fødselen gikk(lett sa jordmødrene, men de lå ikke der å hadde panikk) ganske fort.... Hvordan er muligheten for å KS denne gangen hvis jeg sier at jeg ble voldtatt? det er ingen andre en sambo og en venninna av meg som vet dette, så bare å skrive dette er vanskelig.....
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Det er nok ikke slik at overgrep=KS, eller ingen overgrep=ingen KS. De ser på opplevelsen til den fødende heller enn årsak og gradering av overgrep og traumer. Også folk som ikke har vært utsatt for noe sexuellt får KS av psykiske grunner. Så jeg tror at om du tar det opp med jordmor, er ærlig og legger frem dine følelser, bekymringer og uro vil hun nok se hva som kan hjelpe deg. Sammen vil dere kunne komme frem til en lsning som skal være god for deg. Om du ikke får innvilget ks kan dere feks bli enige om at du forsøker fødsel, og heller få ks om du får panikk.
fruktfat Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Keisersnitt... skjønte det plutselig :-S
Gjest Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Bor du i bergen så kan du med en gang bare bytte sykehus til voss. for på haukeland får du ikke keisersnitt hvis det ikke er noen fysisk grunn til det. har til nå aldri hørt om noen som har fått innvilget KS av andre grunner enn fysiske, og har hørt maaange som har fått nei. Og ikke spør haukeland først heller, da ringer de voss og forteller om deg og sier de må si nei. det er ikke kødd engang.
Gjest miang*mikrovampyr* Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Jeg svarte på krangle. Jeg har opplevd voldtekt samt andre seksuelle trauma og jeg fikk ks basert på det grunnlaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå