Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Er det virkelig ikke mulig å få hjelp når man har et lite barn på 8 måneder, er gravid i uke 26 og er totalt utslitt. Pappaen får ikke pappapermisjon for hverken barnet vi har, eller det kommende barnet ettersom jeg studerte 50% da jeg ble gravid sist. Familien bor langt unna, jeg har null energi (bare kaster opp), bekkenløsning og ja, er utslitt. Trenger hjelp i hverdagen nå, men hvordan?? Noen som vet?
Nickeguri Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Uff, det høres jo ut som om du sliter veldig nå. Jeg kan ikke disse reglene så godt, men jeg tror ganske sterkt at hvis du er sykemeldt og har problemer med å ta deg av barnet ditt, så får far overta permisjonen. Og det høres jo absolutt ut som om du trenger en sykemelding nå. Har du noe jobbforhold pr i dag, forresten? Jeg foreslår at du tar opp dette på neste svangerskapskontroll. Helsesøster eller lege kjenner jo disse reglene. Er det lenge til neste kontroll, kan du heller ringe eller ta en time før. Det er vel flere her inne som kjenner disse reglene? Lykke til og god bedring!
mammaen til G & A Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Kjenner dessverre ikke reglene i Norge. Ville bare send over en klem.
Hoppsann er Gravid for 3-Gang Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 når jeg var utslitt i svangerskapet med nr 2 i fra uke 30 og ut over fikk pappen til barna sykemelding fra legen for å hjelpe meg hjemme. var bare å legge det frem for legen hvordan situasjonen var. jeg hadde heller ikke noe jobb eller studier som jeg kunne få sykemelding til. så var godt å ha mannen hjemme de siste ukene for å hjelpe. hadde og bekkenløsning og en aktiv 4åring som slet meg ut hvær dag. ta kontakt med legen din du. er ikke godt for verken deg eller barnet å være så utslitt å sånn hele tiden. lykke til.
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 30. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2007 Takk for hyggelige svar! Kanskje jeg skal høre om det ja hoppsann! snart gift. Har time 19 oktober, men vi har forskjellige leger da. Det kan vel kanskje blir ett problem?? Min lege er utrolig flink og hyggelig, men legen til sambo er det motsatte! En skikkelig surpomp. Men sambo har bare vært der en gang da, jeg var der på kontroller forrige svangerskap, bytta lege etterhvert ja:-) Huff, dette ble et rotete innlegg. Hva skrev lege som sykdomsgrunn på din kommende mann sin sykemelding da, om jeg kan spørre? Trenger ikke å svare på det altså..
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 30. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2007 dytter litt her jeg!
Hoppsann er Gravid for 3-Gang Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Du kan jo hørre om du kan komme til litt tidliger. evnt finne ut om legen din har ledig og få den legen som fastlege til mannen din og. ble litt rotete skreve dette her og. hehe Husker ikke helt hva legen skrev. tror det var noe om psykiske greier. men det var veldig normalt å skrive det når det var sånn at mannen trengte sykemelding pga at han måtte hjelpe samboeren. svogeren min fikk og samme *melding* av legen når han måtte hver hjemme å hjelpe til når søsteren min trengte hjelp i slutten på svangerskapet sitt. men mulig det bare er her vi bor de skriver det. for er jo ikke no medisinske grunner. så det blir jo psykisk. huff ble veldig rotete. hehe. håper du fikk litt ut av det for det.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 få far til å gå til legen å forklare situasjonen. da får han sykemelding regner jeg med. vet ikke åssen reglene er men stå på og ikke gi dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå