Gjest Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Sukker er betydelig mer vanedannende enn kokain, hevder franske forskere. 96 prosent av laboratorierottene som deltok i et fransk forsøk valgte å drikke sukkervann fremfor å få kokain intravenøst. Suget eter søtsaker går via endorfinene i hjernens belønningssystem og signalsubstansen dopamin, og dertte danner grunnlag for eufori. Samme mekanisme utløses av kokain. Fra det siste nr av det nye. uff, det er ganske sykt at vi blir mer avhengig av sukker enn av kokain... jaja nå har vi ihvertfall en unnskyldning til all sjokoladespisingen! men at vi gir barna våre dette er ganske sykt...
trompetisten Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Vil heller være avhengig av sukker, enn kokain uansett jeg da Håper også barna mine blir det.
Sjokomelk<3 Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Vi får putte unga i en plastikkboble... eller heller strø kokain over havregrøten dems da istedet for sukker..er det det du mener?
Lavendel*06*10* Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Jeg hadde vel også VALGT å drikke noe istedenfor å få noe intravenøst...
___ Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 For å avgjøre hva som er værst må vi vel se litt på skadevirkningene også. Personlig er jeg ganske avhengi av vann. Får jeg ikke det i noen form blir jeg rimlig desperat. Likevel har jeg ingen betenkligheter med å introdusere vann for ungene ;-) Sukker er en viktig del av kostholdet. Det er sukker i melk, frukt osv. At vi får i oss for mye er det vel ikke tvil om, men vi trenger en del av det.
Oslomor76 Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Det er fint at vi er mer bevisste på kosthold og hva vi serverer barna våre. Men jeg er så lei av denne sukkerdebatten, synes den tar vel litt av. Det er så mye annet vi heller bør fokusere på, f.eks. at barn får i seg en variert og sunn kost hver eneste dag. For meg er det alt for enkelt å bare fokusere på sukkeret!
Gjest Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 terces: hahahahhahha strø kokain over havregrøten.. det hadde blitt særdeles dyrt i lengden..hahahah
Gjest Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 hei, var ikke meningen å provosere eller å si man heller skulle gi kokain til ungene (gud forby!!!) men det var bare en påpeking til de som mener (og de er mange) at man ikke blir avhengig av sukker. Syns bare det var litt ekstremt, og hadde aldri trodd at det skulle være så mye mer vanedannende... nå bryr vel ikke rottene seg så mye om hvordan de får det i seg da, de vil vel tilfredsstille behovene sine... er ikke så kulturellt påvirket som vi mennesker=) selvfølgelig er sukker en viktig del av kostholdet. og jeg spiser plenty av det selv. poenget var bare at her er beviset på at det er avhengighetsskapende!
Gjest Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 Jammen det forklarer hvorfor jeg ser langt flere overvektige mennesker enn kokainvrak...
Mrs. Bouquet Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 Hm, nå vet ikke jeg hvor lenge man kjenner kokainabistenser, men noen dager uten sukkerinntak så er min avhengighet borte.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. september 2007 #11 Skrevet 30. september 2007 Folk er jo hel ville for tida, er enten eller. Det finnes jo masse sukker som er naturlig i mat og det syns jeg e rhelt greit. Men sukkervarer som godteri, kaker og brus på daglig basis syns jeg ikke er greit. Alle som er vanhegig av sjokolade vet forresten hvor avhengig man blir av sukkeret:)
Diva Muffin Skrevet 30. september 2007 #12 Skrevet 30. september 2007 Jeg lo ganske godt da jeg leste den notisen. Rotter er skadedyr, de er ekle, stinkende skapninger som gnager på levende mennesker hvis de får sjansen, og er en stor smittekilde. Men så fort de puttes i laboratorier er de et slags utkast av menneskeheten. Da oppfører de seg akkurat likens som oss, og vi tar lærdom fra deres adferd.. Er ikke det veldig rart?
Gjest Skrevet 30. september 2007 #13 Skrevet 30. september 2007 Men så kan man jo spørre seg selv hvorfor produksjon av planten stevia er ulovlig. Planten inneholder sukker som er mye mindre skadelig enn det industriellt fremstilte sukkeret som vi spiser hver dag. det kan ikke brukes til noe ulvolig eller noe, og man trenger mindre mengder for å få samme smak. Allikevel får man ikke lov til å produsere det. Blir vel det samme som at hamp er ulovlig til produksjon fordi det kan erstatte oljen (dvs mindre penger i oljefondet), og de dekker over det med en dårlig unnskyldning om at brorplanten inneholder narkotika.
Mrs. Bouquet Skrevet 30. september 2007 #14 Skrevet 30. september 2007 Da mener jegikke at jeg kutter ut alt sukker, for det ville nesten umulig, men kutter juice, brød, melk, snop, frukt osv. og sukkerinntaket er krafitg redusert.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #15 Skrevet 30. september 2007 det er vel fordi vi mennesker også er skadedyr (les planetdestrøyers), ekle, stinkende skapninger. vi gnager også på levende mennesker hvis vi får sjansen, dog i en litt annen forstand. Og når det kommer til smittekilden er vel mennesker en av de dyrerasene som skadegjørerverdenen ser på som det store byttet. takk og lov for medisinen, ellers hadde vi vel dauet hele gjengen. eller?
Gjest otilie79 og gojentene<3 Skrevet 30. september 2007 #16 Skrevet 30. september 2007 Nå er det mulig å få tak ei sukkererstatning som heter sukrin, som har samme egenskapene og smaken som sukker, men er mye bedre. www.skurin.no Men det jeg ikke skjønner er at jeg har vært innom helsekostene her i byen og spurt etter det, men de virker så kritiske tiil det og har ikke tatt det inn enda.
Gjest otilie79 og gojentene<3 Skrevet 30. september 2007 #17 Skrevet 30. september 2007 Riktig webadresse er www.sukrin.no )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå