Gå til innhold

Smertelindring

nikoline, prinsen og prinsessa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm.. jeg har alltid vært siker på at jeg ikke skal ha noe smertestillende, og det er jeg ennå..

Skrevet

Jeg er åpen for at jeg også denne gangen kan komme til å trenge epidural og det var jo beroligende å lese at det var få komplikasjoner med dette.

Skrevet

jeg ble også beroliget med hensyn til epidural når jeg leste denne atikkelen.

Det eneste er at den nye epiduralen de bruker ( som gjør at en kan gå og bevege seg uten å bli lammet ) , den vil skrus helt av når man skal presse og da er man tilbake til null bedøvelse . Åpningsriene er jo verst så sånn sett er det jo greit. men lurer på om jeg kansje kan be om lokalbedøvelse på slutten som vil hjelpe litt på presseriene?

Skrevet

Du kan be om å få lokalbedøvelse i åpningen, men jeg tror ikke du kommer til å føle behov for noe for magen sin del...... Jeg opplevde det slik at jo mer jeg presset, jo mer forsvant smertene i magen. En får selvsagt smerter i åpningen i det barnet kommer, og da kan det jo være godt å ha litt bedøvelse der.

Jeg tror faktisk ikke det går an å få noe som demper pressriene.... Men de tror jeg ikke du skal bry deg så mye om heller. Når du kommer så langt er adrenalinkicket så stort at du mest sannsylig driter i det! Jeg fikk svakere og svakere pressrier fordi jeg hadde epidural (gud gi jeg skal prøve å unngå epidural denne gangen), men jeg presset som en gal av ren nysgjerrighet!! :-)

Lykke til! :-)

Skrevet

ok. godt å høre.

Fikk du god smertelindring v epiduralen under åpningsrier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...