Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 ...har noen erfaring med sopp på brystvorten? Jeg lurer på om det er det jeg kan ha; en hvit flekk. Finner ingenting om eventuell behandling, om jeg kan amme fortsatt osv. Vet du noe om dette??
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 vet dessverre ikke. Men dytter deg opp:)
Labbetøs Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Oioi. Hvit flekk som blokkerer åpningen på brystknoppen liksom? Det høres ut som en melkeblemme. Da er det ikke sopp. Det må riktignok tas med en gang. Melka kan bli forhindret i å komme ut fra alle kanalene, og du kan få brystbetennelse av det. Legg deg i badekar om du har, og ligg leeeeeeenge. Eller dypp puppen ned i en skål med varmt vann. Så varmt du kan uten at det gjør vondt. Vannet løser opp pluggen. Gni lett og masser på den til den løser seg opp. Dette kan ta lang tid: Et par timer om den sitter godt. Funker ikke dette så ring en ammehjelper for mer detaljert info. Jeg har desverre ikke tid til å skrive mer detakjert nå. Fortell i såfall at det er en hvit prikk på brystknoppen, og at en annen ammehjelper har misstenkt melkeblemme.
*teresa* Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=61 kan det være dette du tenker på?
Labbetøs Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Stemmer det ja. Det er slik tilstopping eller melkeblemme som vi kaller det. :-)
trebarnsmammaen Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 tusen takk for svar:) Litt lettet for at det antagelig ikke er sopp! Prøver badekar-trikset:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå