Gå til innhold

dere som har/hadde planlagt keisersnitt.. hvorfor har/hadde dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler det er så mange som har det.. hvilke grunner må man ha for å få ks egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får planlagt snitt denne gangen fordi fødselen sist var et helvete, og jeg tør ikke en gang til...

Endte i Ks forrige gang også.. etter 36 timer på fødestua, og pressveer uten å ha åpning osv...

og jada...

Jeg vet godt at det ike nødvendigvis blir sånn denne gangen også, men jeg vil heller slappe av og ha det fint under graviditeten min enn å være redd for en sånn fødsel en gang til under hele forløpet... så her blir det snitt igjen.

Hører med til historien at snitt ikke var noen "grei løsning" heller da..

Jeg fikk infeksjon i snittet, er blitt lam i magen som resultat, og kunne ikke gjøre noe som helst i flere måneder etterpå...

Skrevet

De fleste har vel medisinske grunner, noen vanlige, andre mindre vanlige. Og noen har psykiske grunner. Jeg måtte pga blodplateuforliklighet, mine blodplater brøt ned fosterets, så fødsel var aldri noe alternativ om jeg ønsket et levendefødt barn. Slik er det vel ikke bestandig, ofte blir det KS "bare" for sikkerhets skyld.

Skrevet

Jeg får det fordi min første fødsel var så traumatisk. Det holdt på å gå galt. Endte i katastrofekeisersnitt... Tar ikke sjansen på at det skal skje igjen! Er selvfølgelig ikke sikkert det gjør det, men det vet man ikke, og jeg tar rett og slett ikke sjansen.

Skrevet

flere grunner?

skjønner godt at folk som har hatt en traumatisk fødsel ikke orker det igjen.. viktig at man ikke får depresjoner osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...