Gå til innhold

Til dere slankere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke nettsteder, evt forum føler dere at dere finner mest inspirasjon og får motivasjon av??

Jeg trenger såååårt å gå ned mange kilo. Når det gjelder fysisk form er jeg så langt nede i kjelleren som jeg aldri har vært, så jeg gruer meg nesten til å gå opp trappene i blokka jeg bor i. Det tar 3 minutter å gå til butikken, allikevel kjører jeg bil dit. Jeg tar bilen uansett hva jeg skal fordi jeg ser såå mørkt på å gå. Blir sliten for den minste ting, men vet jo av erfaring at det blir bedre bare jeg kommer i gang.

Sliter med motivasjonen... og har 30-40 kilo som skal vekk. Vil gjøre det sunt, har prøvd reductil - og det virka ikke for meg.

SÅh... noen ideer til å hente motivasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også forferdelig slapp på å komme meg ut. Vet at så snart jeg har tatt på skoene og faktisk passert bilen, så går det helt greit, men det er liksom den der "dørstokkmilen" da.. Så mitt eneste råd er at du faktisk må TVINGE tankegangen din vekk fra bilen, og si til deg selv at NÅ skal jeg gå. Jeg er veldig dårlig på å motivere meg selv, og desto verre på å motivere hverandre, men det eneste som hjelper er å faktisk komme seg ut og gå, så blir det ikke så ille som man hadde trodd i utgangspunktet. Å trene for instruktør, f.eks. spinning e.l. er også greit. Da har man faste dager og faste klokkeslett, og vet at DA skal man trene. Mye lettere det, enn "nei, jeg kan jo alltids ta en tur senere.. trenger jo ikke gå enda..." og så vips, er dagen gått og man tenker "jaja, kan ta turen i morgen da...".

Skrevet

Hei!:D

Skal jeg reklamere litt for deg jeg driver med da! Hehe.

Jeg går på ketolysekuren. Har gjort det siden 17. september, og det er faktisk ikke så vanskelig å holde seg til kuren - for du kan spise så mye god mat! Det er lavkarbokur så du må holde deg unna godis, mat med mye sukker, poteter, brød, pasta osv. Men jeg på disse to ukene kost meg (kanskje litt for mye) med spesialvarianter - bakt brød, vafler, sjokolademousse, gele og drukket lightbrus :P hehe. måler og veier hver mandag og forrige mandag (etter en uke på kur) var dette resultatene:

Startvekt 17. september: 85 kg

Mandag 24. september så det sånn ut:

Vekt: 79 kg (gått ned 6 kg!!)

Mistet 34.5 cm av på kroppen

jeg har en hjemmeside som er under konstruksjon: www.freewebs.com/kampenmotvekta

ellers vil jeg anbefale ketolyse.no og lavkarbo.no - gå inn på ketolysekuren under kostholdsfilosofier.

i tillegg har jeg fått bedre hud, haka har stramma seg litt, jeg klarer å få på meg en bukse jeg ikke har hatt på meg på over et år, har mer energi og i bedre humør :) du kan bare sende en pm også om du lurer på noe!

Skrevet

Jeg slenger meg på Mild og Marcus! Høres faktisk ut som om du er mildt sagt perfekt for ketolysekuren. Les mer på www.ketolyse.no og www.lavkarbo.no . Jeg gikk på ketolyse en stund, men ting fungerte ikke, så ble jeg syk osv, men i morgen starter jeg på ny frisk med en renselsesuke (også kallt "nilling" inne på lavkarbo.no). Da spiser jeg kun rene råvarer, kjøtt, fisk, egg, salat og grønnsaker.

Har man over 15 kg å ta av er ketolyse tingen. Jeg anbefaler deg å lese mye og vel, bestille boken på ketolyse.no, bruke den aktivt, bestille tabletter og bakemix. Deretter starte på med en renselsesuke, for å få en best mulig start. Etter første uka introduserer man forsiktig ost, fløte, rømme, juksesukker osv.

Det gode med ketolyse er at du merker raske forandringer på kroppen, ikke bare vekt, men hud, energi, styrke, utholdenhet, søtsug forsvinner og man føler seg ren. Anbefales.

Skrevet

Jeg har faktisk prøvd lavkarbo også... gikk ned 6 kilo i en fei, og sto stille i 2 mnd!! Uansett hva jeg gjorde, om jeg beveget meg mer, tilførte mer fett - droppa alt unntatt kjøtt, fisk, egg.. prøvde med mer grønnsaker, mindre grønnsaker... i det hele tatt. Og ja, jeg leste boka.

SÅ jeg tror rett og slett ikke at kroppen min ville være med på det jeg.

Søtsuget forsvant, men jeg følte meg ikke i god form... var slapp og sliten hele tida. Jeg gikk tur på kun viljestyrke, og var helt utmattet etterpå. Skulle virkelig ønske den type "kur" var noe for meg, for jeg er glad i kjøtt og egg.. men samtidig husker jeg at jeg hele tiden måtte forsvare meg fordi jeg levde sånn som jeg gjorde. Det høres jo unektelig litt spesielt ut å leve så enveiskjørt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...