*teresa* Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 jeg ammer gutten min på 3 uker, men det virker ikke som om han blir fornøyd. Han spiser begge sidene, men på slutten så begynner han å sutre og slipper puppen for så desperat å suge seg på igjen...slik holder han på en stund til jeg tar han bort. Når han er ferdig skriker han 10-15 min før jeg får han til å sove igjen.....er ekstra ille om kveldene virker det som. Hadde skjønt det om det var et øke døgn, men han har gjort det i flere dager nå...... Noen med tips eller synspunkt som har opplevd å ha for lite melk til barnet???
mamman te Vetle og Alma Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 på slutten må han sikkert jobbe hardere for at melken skal komme ut. Jeg fikk beskjed på føden om å prøve å amme lengst mulig på en pupp. Om han får til å tømme en pupp får han den fete melken som kommer til slutt. Litt vanskelig forklart kanskje. Men det er best om han klarer å tømme en pupp før han beg på den andre. Babyer er ofte urolige på kveldene, har ikke bestandig noe med sult å gjøre. Om det er noen trøst så er ammingen verst i beg. Der tar en seks, sju uker før det går seg til:) Lykke til!
2småkrapyl Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Tar han smokk? Kanskje det er et enormt sugebehov på han. Tror det sjelden er for lite melk når de er så små, men det går jo an å prøve å gi flaske for å se om han sluker det også- da vet du hvor mye han spiser i alle fall. Prøv kanskje etter at du har ammet. Jeg trodde at jeg hadde for lite melk i en periode og hadde god hjelp i å ringe Ammehjelpen. De kan komme med råd- og ofte berolige deg. Jeg var på vei ut for å kjøpe flaske og MME, men droppet det etter å ha snakket med dem. Og det rettet seg ganske fort igjen.
*teresa* Skrevet 30. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2007 Han tar sutten, men ikke bestandig. så svelger han luft etter at han har sovnet.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå