Gå til innhold

litt viktig spørsmål for meg!! håper på svar;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har vi funnet ut at nr 2 skal planlegges fra sommeren av!:D men det jeg lurer på er: jeg går må på Diane..og mange sier at det tar veldig lang tid før man får mensen igjen etter disse, så når ville dere ha sluttet på dem? har ikke gått på dem lenge..Har heller ikke regelmessig mens, helt på trynet faktisk!!:P hopper over ett par mnd osv..(uten p-piller) men hadde kanskje vært lurt å finne en noenlunde "rytme" i det? hva synes dere jeg bør gjøre?

en ting til: kan vi gå til lege før vi har vært prøvere ett år? siden jeg tydligvis ikke har eggløsning så ofte som jeg burde? hva vil evt. bli gjort da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare bytte p-piller?

Jeg brukte yasmin. Første gang sluttet jeg i aug 2003, i okt var jeg gravid. Andre gan sluttet jeg i aug 2006, og ble gravid i des.

Skrevet

Jeg brukte også Yasmin, første gang ble jeg gravid uka etter at jeg sluttet, andre gang tok det tre måneder.. Er det en spesiell grunn til at du bruker Diane, er det ikke veldig mye hormoner i den?

Ifølge legen min er vi ofte veldig fruktbare i ukene etter vi slutter med pilla, da har vi ikke hatt eggeløsning på lenge så kroppen setter igang høygiret for å få istand en, derfor anbefaler han de som har vanskelig med å bli gravid å kjøre på alt de kan de første par ukene etter pilleslutt..

Vet ikke helt hva som skjer ved sjelden eggeløsning, men vet det finnes hormonpreparater å ta, det må du nesten spørre legen din om. Trenger ikke vente et år med det, du trenger jo ikke full utredning om hvorfor du er barnløs hvis du allerede vet at du har uregelmessig syklus og sjelden eggeløsning. Lykke til!

Skrevet

Var i en periode med litt kviser, og fikk mast meg til diane..(?) men tror faktisk jeg skal bytte p-piller ja, skal tilbake til legen og sjekke hvordan det går med de i november, så da vurderer jeg å bytte, da kan jeg også snakke med legen om hva som kan gjøres for meg, når vi vil prøve igjen:)

synes ting går så bra for tida! skal være hjemme med snuppa frem til august, da begynner hun i bhg, og jeg i jobb, å da starter jaggu meg prøvinga også:) håper bare at det klaffer fort! :)

takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...