Gå til innhold

jeg kom på noe nå..ang lystgass....

Anbefalte innlegg

Skrevet

det blir betegnet som smertestillende..

men hva om det ikke funket på deg da ?

syns ikke det funka I DET HELE TATT!!

ble sinnsykt forbanna for de sa at joooda dette funker..

merka ikke en dritt jeg..

trodde man skulle bli liksom litt "full" av dette jeg..

var helt vanlig jeg da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

funket ikke på meg heller.. ble mer ruset enn at var smertelindring.

Skrevet

Jeg synes ikke lystgass fungerte i det hele tatt. Kan ikke skjønne at noen sier at det hjelper. Det er også veldig ekkelt å puste inn i den masken, så lystgass vil jeg ikke anbefale noen. Er det forresten vanlig at jordmora tar lystgassen vekk når pressriene kommer? Det gjorde hun med meg, og jeg lå med pressrier i tre timer uten noen form for smertelindring.

Skrevet

Prøvde det under min første fødsel. Hadde ingen annen virkning enn at jeg begynte å spy etter 2-3 drag. Aldri mer!

Skrevet

For meg fungerte det helt fantastisk! Kjempefornøyd og vil absolutt anbefale andre å prøve det. Tydelig at det er forskjellig fra person til person. Veldig viktig å puste gassen skikkelig inn. Pusta alt for lett i starten, da merka jeg ingenting. Så ba jordmor meg om å puste skikkelig, jeg pusta som en helt og da tok det ikke lange tida før det virka. Ingen kunne klare å brekke den maska ut av hendene mine etter det:) Brukte den hele tiden under åpningsriene(hadde veldig tette rier). Måtte etterhvert ta den bort mens jeg presset for å kunne fokusere. Men fikk fortsatt puste inn i den mellom riene.

Skrevet

nei ikke sant..jeg fatter ikke hvorfor de gir dette når det ikke funker..

jeg er sikker på det er kun for at vi skal puste skikkelig..

Skrevet

ja jeg tok også lange skikkelige drag inni maska...

men funka ikke en dritt..

Skrevet

Tok noen skikkelige drag jeg og for mamma var tilstede og hun er veldig fornøyd med lystgass under fødsel, sto der og beordret meg til å dra inn for alt jeg var god for, men som sagt funket ikke! Ble bare superkvalm i tillegg til super vondt!

Skrevet

Det er vel egentlig ikke smertestillende, men meningen er at man skal få litt never mind holdning og takle smertene bedre.

Skrevet

ja det jeg også tenker..

syns de kan gå over til noe sterkere...

haha ;)

Skrevet

lystgass fungerte supert på meg... poenget er at man skal begynne og puste når man kjenner man får en ri og slutte mens man er på topp... lystgass er ikke smertestillende det er bare med på å gi deg en følelse av at du ike "bryr" deg.. det er smertelindring

Skrevet

Der jeg fødte var det bare 10% gass og resten oksygen, så den funka ikke på meg heller....(jordmora sa de skulle spare penger med å kutte med på gassen) På nabo sykehuset så hadde de 90 % gass og 10% oksygen..... Det er med andre ord forskjellig blandig fra plass til plass....

Skrevet

Ja, var slik det var for meg. Kjente at det var jævlig vondt. Men brydde meg ikke noe særlig om det. Lå faktisk å tenkte, fy faen så jævlig dette hadde vært uten lystgass...

Skrevet

Jeg er helt sikker på at de har forskjellig "dosering" på lystgassen. Kommer helt an på hvor du føder og hvilken jordmor du har.

Jeg fødte på Fredrikstad begge gangene, og fikk lystgass begge gangene.

Første gang merket jeg absolutt ingenting, men nadre gangen merket jeg det alle snakket om. Da ble jeg "full" liksom.

Så dette varierer nok veldig.

Skrevet

Synes ikke det hjalp så mye på smertene,men jeg ble jo höy som et hus og virka nok rimlig druga for omverden.Og jeg takla kanskje smertene litt bedre når jeg ikke var helt ved min fulle fem;)Gjorde jo fortsatt vondt,og jeg lå jo til tider å bröla i den maska,men samtidig var den tydligvis god å ha,for husker jeg ble ordntlig furt når jordmor tok den fra meg när jeg skulle presse.Der og da raste verden sammen,og jeg fölte at jeg ikke hadde mye å leve for da.hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...