Gå til innhold

Trenger svar fort!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg på fest hos et vennerpar og tom med meg en flaske pærecider av merke Herrljunga bryggeri. En venninne av meg sa hun drakk denne da hun gikk gravid,så jeg tenkte ikke noe over at det kunne være alkohol i den. Jeg drakk cideren over en tidsperiode fra 21-23. Ikke smakte den alkohol heller. Da jeg kom hjem og hadde lagt meg, kom jeg på at det stod 18 års grense der jeg kjøpte den,så jeg tuslet ut i kjøleskapet hvor den andre flasken lå og såg at det stod 0,7% alkohold. UPS, hva gjør jeg nå. Jeg ammer jo enda på natten. Kl. 0330 våknet poden (6,5 mnd) og ville ha mat.. Jeg var livredd for å gi han, men han fikk tre sug, slik at han sovnet igjen. Da kl. var 0530 våknet han igjen for mer mat- noe som ikke var så merkelig. Da gav jeg han den ene puppen og han tømte den på en- to -tre.. Stakkars liten var jo sulten. Det jeg luerer på, har han tatt skade av det? Har han fått i seg noe alkohol? Nå sitter jeg med en pupp med melkespreng. Jeg kommer til å gi han denne, men må jeg vente en stund siden han allerede har fått i seg alkohol eller kan jeg gi han den nå?? Får ikke til å pumpe ut melken som er i den,så må bare vente til jeg kan gi han den...

Jeg hadde ikke planer om å drikke i går kveld, for jeg måtte jo hjem å ta meg av poden da besteforeldrene ikke ville ha han på overnatting...

Uff, føler meg som en dårlig mor som ikke sjekket det før jeg drakk den....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe morsom opplevelse det der, men tror du kan ta det helt med ro... 0,7% er svært lite. Så når du ammet var nok alt ute av systemet....

Skrevet

0.7 % regnes omtrent som alkoholfritt. Ingen problem. Du kan fint drikke en slik og amme. Når jeg var liten drakk vi cider med 0.5 % på julaften, kan ikke si vi merket noe til alkoholinnholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...