moomy venter nr 2 Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Datteren min er 15 dager i dag og er så urolig. Spesielt på kveldstid, da går armer og bein helt amokk. Hun ligger å fekter og sparker og virker ikke som hun har kontroll i det hele tatt. Ofte vil hun ha litt mat men bare litt av gangen for så virker det som om hun blir irritert og urolig igjen. Bekymret for at hun får nok mat. Men jeg tror hun får nok på dagstid.Hun har også vært forkjølet i det siste og veldig tett. Har gitt henne morsmelk og saltvann som virker som har hjulpet. Var hos legen på fredag pga forkjølelse, men alt sto visst bra til bortsett fra forkjølet. Alle sier at det sikkert ikke er noe å bekmre seg for, men frustrasjonen ligger likevel å lurer. Noen som har opplevd eller opplever det samme? Setter pris på svar er litt fortvilet nå!
Maud Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 De aller fleste spebarn er urolige på kveldstid. Kanskje de er slitne og overstimulerte? Minstemann her roet seg mer med dempet belysning, lite lyd og et teppe litt stramt surret rundt seg. Prøv å roe ned inntrykkene på slutten av dagen og se om det hjelper.
moomy venter nr 2 Skrevet 30. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2007 Takk for svaret. Skal prøve dine råd:)
Gjest Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Husker godt følelsen =( Det sies de er utrolig på kvelden, vil ammes mye for å lade opp til natten.Husker mi også hadde en liten forkjølelse da hun var ca 1 mnd. Det hørtes virkelig ille ut når hun lå og dro for å få puste, jeg sjekket med lege, og han sa det høres mye værre ut enn det er heldigvis... Husker jeg gikk og ammet konstant hele kvelden en periode, er visst vanlig. Det ordner seg nok skal du se =) Ikke så mange råd, men en klem herfra =)
Reveenka Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Dette tror jeg på også, og særlig tror jeg det er vikitg å "reive" dem litt - de er jo vant til å liggge trangt og trygt i magen, så det å bli pakket litt trangt inn i et teppe pleier ofte å hjelpe! Gratulerer med liten, forresten! c",)
Trollmora Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Masse amming på kveldstid er ikke unormalt og å reive henne litt høres ut som en god ide. Siden hun er ganske ny så kan det og være greit å tenke litt på eget kosthold. Drikk masse vann gjennom dagen og vær litt varsom med masse melkeprodukter, kål, løk og andre ting som kan være litt sterke på en ny liten mave. Å få seg en hvil eller to samtidig med den lille babyen er også veldig bra for melkeproduksjonen. Lykke til )
dritgrei hei hei! Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 dette låter fryktelig kjent.... men mine unger har ikke vært urolige på kvelden, de var krakilske - begge to, helt til jeg ga dem mme til kveldsmat, da ble det bra.... Jeg fant ut dette etter tre uker med førstmann og ga nr to mme fra uke 2.... men det var mine unger. Jeg har erfartat det å pakke dem litt stramt inn som de andre sier her, er fint. da sovnes det :-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå