ღhælgelainnღ Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Hvordan er forholdet mellom dere og svigermødrene deres? Jeg har hatt et fint forhold til min svigermor stort sett hele tiden. Men jeg begynner å merke mer og mer irritasjon fra min side fordi jeg syns hun blander seg for mye. Hun kommer stadig med kommentarer som gjelder f.eks. klær og utstyr vi har kjøpt til barna våre. En dag klaget hun på jakken som eldstemann bruker til hverdags og i barnehagen. Den syns hun var så fryktelig stygg så hun ville kjøpe ei ny jakke til han. Det hadde hun gjort i går. I tillegg hadde hun handlet både ny lue og hettegenser til han som hun på død og liv skulle kle på han med en gang. Så kommenterte hun de nye cheroxene jeg hadde kjøpt til de. Hun mente at jentungen sine virket så stive og harde og kunne da umulig passe til hennes bein. Jeg sa at jeg faktisk hadde prøvd de på foten hennes og at de satt veldig godt. Men fordi det ikke var svigermor som hadde kjøpt dem selv (slik hun gjorde en annen gang), så var de tydelivis ikke bra nok for henne. Jeg syns faktisk vi bruker mye penger på klær til ungene våre og de går aldri i gamle eller utslitte klær. Jakken som hun siktet til, er absolutt ikke stygg og den klarer seg helt fint til barnehage bruk. Jeg er kanskje alt for snill som finner meg i alle hennes kommentarer. En vakker dag tror jeg at jeg kommer til å sprekke og da kan jeg kanskje si ting jeg vil angre på. En annen gang hun hadde vært her og passet det ene barnet vårt som var sykt mens vi var på jobb, så hadde hun begynt å rydde i alle skapene våre! Det var greit nok at hun ryddet i barnas klesskap, men jeg tolererer ikke at hun roter i mine klær og gjør om på hele systemet mitt. Da sa jeg det rett ut og jeg tror hun ble fornærmet, for hun hadde bare ment å hjelpe oss. Men jeg har ikke bedt om hjelp til rydding i klesskapet mitt, så det burde faktisk hun også tenkt seg til. Er litt frustrert nå, men det går vel over. Derfor ville jeg bare høre om hvordan andres forhold til svigermødre er.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Har et veldig godt forhold til svigermor, vi kan snakke om det meste
SaftSuse *Overtid* Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Vi har et godt forhold, er glad for det )
bever Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Har et godt forhold til min svigermor. Hun er veldig bevisst på at hun ikke skal legge seg opp i mine saker. Litt morsomt at hun faktisk klarer det - overfor sine to døtre er hun ikke like respektfull, for å si det sånn...;-)
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Jeg hart et veldig godt forhold til svigermor. Hun er en veldig klok og morsom dame med bein i nesa. Liker henne veldig godt og hun ser ut til å like meg også=)
ღhælgelainnღ Skrevet 30. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. september 2007 Dessverre bor min egen mor nesten 80 mil unna, så henne ser jeg alt for sjelden. Hun er derimot veldig opptatt av å ikke blande seg inn i vår måte å gjøre ting på. Hun kommer med gode råd hvis vi spør om det, og hun hjelper oss så godt det lar seg gjøre. svigermor er jo veldig snill og har hjulpet oss mye. Men det er bare det at hun skjønner ikke selv når hun går over streken og kanskje bør holde sine meninger for seg selv. Mannen min sier ifra med en gang hvis hun gjør noe han ikke liker. Men jeg kvier meg litt for å svare henne når hun er slik - noe jeg kanskje ikke bør gjøre.
MammantilKaja Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 Har ingen svigermor jeg, kanskje noen som misunner meg men jeg synes det er trist. Er enig med deg at hun blander seg for mye og synes det var frekt at det du kjøper ikke er bra nok. Sa hun at jakka var stygg? Da hadde jeg nok ledd istedenfor å bli fornærma he he og sagt at det bra vi har litt forskjellige meninger/smak. For alt handler jo om kommunikasjon og hvordan vi forholder oss til hverandre. Altfor ofte skal man være "snill" og ikke si noe/ta igjen. Men hva skjer da - man går og erger seg sprø! Så blir det kanskje krangel med sambo isteden da eller drittslenging, fordi det er enklere.. Det er bedre å si ting med en gang og bli ferdig med det. Vet at det kan være dtitvanskelig å gjøre mange ganger men seriøst - det er mest fair
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 Har et veldig godt forhold til henne.. Ho bryr seg aldri (negativt) om det jeg gjør med sønnen min, og det er deilig =)
Helnøtt med spire:) Skrevet 30. september 2007 #11 Skrevet 30. september 2007 Elendig forhold. Har ikke hatt kontakt med dem på månder-
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. september 2007 #12 Skrevet 30. september 2007 Ja, har et veldig godt forhold!! Prater med henne om alt, og hun er veldig påpasselig med at sønnen hennes oppfører seg pent, he he. De blander seg ikke og er livredde for å være til bry. Vi sees flere ganger i uken, og det er kost:o)
Salat Skrevet 30. september 2007 #13 Skrevet 30. september 2007 Hadde et kjempegodt forhold til svigermor helt til hun døde. Hun behandlet meg som et fullverdig familiemedlem fra første stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå