Gå til innhold

playmobil eller lego?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Julen nærmer seg og familien er begynt å spørre hva barna ønsker seg til jul. Guttene er 2 og 4 og jeg kunne tenke meg at vi begynte å samle på lego eller playmobil. Vet at yngstemann er litt for liten til begge deler, men hva anbefaler dere til eldstemann? Er sånn i tvil...... Mottar alle svar med stor takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tre gutter i alder 4 til 17 år. Alle har lekt masse med både lego og playmo, men vil nok si at playmo er den aller største favoritten. De har lekt med det fra 3-4 år til 10-12 faktisk...Lego har en tendens til å bli bygd opp en gang og så ikke mer. De to eldste 17 og 13 nå hadde mest lyst å leke med sjørøvere og riddere og denslags, mens minstemnn leker mest med nåtids leker, brannbil, brannmenn, gravemaskinog verktøy osv. Vi har en jente også som lekte masse med "jenteplaymo". det er veldig masse fint å få i utlandet dukkehus og meaas småtterier som småjenter ofte liker. Det er bare så synd at det er så lite Playmo å få kjøpt i norge - det spørs vel hvor du bor men her vi bor er det lite. Derfor kjøper vi alltid med oss når vi er på ferie i Europa - Italia, franrike og Spania har vi kjøpt masse og selvfølgelig i Tyskland. Skulle gjerne visst om noen vet om steder i Norge...

Skrevet

Må også si at playmo er utrolig mye bedre enn den erstatningen som har kommet i butikkene Imaginext... Det blir nesten ikke ødelagt.

Skrevet

Jeg ville nok satset på playmo. Husker selv jeg lekte med det, og syns det var kjempe morro. Har det enda på loftet, og skal ta det ned om nooen år. Alt for mange smådeler til sykehuset mitt som ungene ikke får rote vekk enda. hehe.. Og da jeg var liten var det ikke jenteplaymo engang.

 

Jentene mine på 2 og 4 syns ikke lego er veldig stas. De leker litt med det, men går veldig fort lei. Tror nok de må bli noen år større og mye mer tolmodighet før de får så stor glede ut av lego. Hu eldste på 4, blir så lei seg hver gang en bit faller av osv.

Skrevet

Har funnet ei nettside med masse playmobil. Eurotoys.dk Litt dyryre frakt fra Danmark men du slipper momsen så kanskje ikke så veldig dyrt likevel. De har i hvert fall stort utvalg. Vet ikke hvordan det blir med toll...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...