suseduse Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 har skrivi noen innlegg før om svigers alkoholmisbruk... hun søkte jo hjelp for en stund siden, og var så motivert, og vi ble så glade alle sammen... varte i maks en mnd før hun begynte å bare ta en øl til maten, "for det kan jo ikke skade"...? og så blei det litt mere, og mindre møter... og så i går formiddag ringte vi ved tolv tida for å spørre om hun hadde kjøpt noe til lillegutt (blir et år neste helg) for vi kom på noe han trengte... da var hun selvfølgelig full!!!! sambo ble kjenmpe lei seg, og ringte faren sin som var på jobb, og fikk han til å dra hjem for å ta i fra det hu hadde... da ble hu selvfølgelig fly forbanna og sa hu skulle flytte til utlandet for der var slikt vanlig... vi ringer littt etterpå vi og, og da får vi kjeft!!! hu hadde jo ingen grunn til å la være å drikke for hu fikk jo ladri passe guttungen!!! hu får ikke passe han siden hu er alkoholiker og JEG ikke stoler på hu etter mange hendelser... men syns det er direkte slemt å bruke lillegutt som et botemiddel for at hu skal slutte å drikke... ARGH!!! blei så sinna, og lei meg... men det positive er sambo endelig har skjønt at han må gå i samtale for detta, for det lnekker han helt, og ædellegger oss.. ufff, måtte bare få ut litt steam..
Mogop fikk augustgutt Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Jeg forstår godt at du er lei deg og frustrert, men husk at den andre parten også har det vondt. Alkoholisme er en vond lidelse, og det er ikke lett å komme ut av noe sånnt. Det er typisk for rusmisbrukere å skylde på andre, det gjør de fleste. Men det er heller ikke så enkelt at man bare kan "skjerpe" seg for å bli bedre siden dette er en sammensatt "lidelse"
suseduse Skrevet 30. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2007 ja, jeg veit at det er en sykdom, og at hun har det vondt, men hun kan da heller ikke forventa at hun skal få ha lillegutt på overnatting før ting har blitt bedre... hun passer han jo på dagtid i noen timer en gang i blant, men bare ikke overnatting!
Mogop fikk augustgutt Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Kjempefint at du lar henne passe han på dagen da, mennesker med slike problemer trenger å vite at noen faktisk stoler på dem og har bruk for dem. Det kan til og med hende at det hadde gått helt utmerket med en overnatting også, kan jo hende at det ville bety veldig mye -men jeg forstår at du ikke vil det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå