Gå til innhold

gruer meg til ul jeg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til ul på mandag og jeg gruer meg. Er så redd for at noe er galt. Er jo ingen grunn for at det skal være det da, men man vet jo aldri. Mistet forrige gang ( uke 11 ) og er derfor redd nå. Noen som har noen betryggende ord å gi meg? Tør ikke glede meg over graviditeten ennå heller jo

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt å grue seg til ultralyd. De fleste jeg kjenner var redde for hva ultralyden ville vise. Jeg var overbevist om at noe var galt, men alt stod bra til med den vesle vennen min.

Så lenge du ikke har hatt blødninger er det svært liten sjanse for at noe er galt.

Ønsker deg lykke til med svangerskapet. Håper ultralyden gjør deg rolig og gjør at du kan glede deg over graviditeten.

Skrevet

Hei!

Skjønner hva du mener.... Jeg har også mistet før. Men denne gangen har jeg fått lov til å komme oftere på kontroll på grunn av dette. Fikk ultralyd i uke 8 og uke 11, og var til jordmor i uke 12 og 14 for å få høre hjerteslagene. Hvis du er mye bekymret bør du si ifra, og spør om du kan komme oftere til kontroll hos jordmor, hvis du føler dette kan hjelpe.

Selv første gangen jeg var gravid var jeg bekymret for at noe skulle være galt når jeg skulle på ul. Det er nok ikke så helt unormalt å grue seg litt samtidig som man gleder seg. Og har man mistet forsvinner litt av den biten "gleder seg", ja kanskje helt....og dermed bare gruer en seg. Ta det som det kommer, er ikke noe mer du kan gjøre. Sender deg mange gode tanker, og håper det beste for deg :-)

 

 

Skrevet

Kjære deg, forstår deg så godt! Har opplevd det samme som deg, og denne gangen har jeg nærmest blitt avhengig av ultralyd,går det mer enn en uke mellom kontrollene våger jeg ikke stole på at det er liv! Jeg tror det er normalt å føle det sånn,så lenge vi ennå ikke har erfart at det kan gå bra med et svangerskap. Trøsten er at den lettelsen og gleden du vil føle i morgen ikke kan måle seg med noe! Og når vi begynner å kjenne liv blir det andre tider...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...