Gå til innhold

Min fødselshistorie


Gjest

Anbefalte innlegg

Fødte en nydelig gutt 12.07.07.

Begynnte å kjenne at noe var på gang onsdagen 11.07, satt for det meste i sofaen den dagen. Var ikke så vondt til og begynne med, samboer og eldste sønnen reiste og hanlet mat og slikt. Jeg trodde vel egentlig at det skulle gå flere dager før jeg skulle føde. I syv tiden på kvelden tok jeg en varm og deilig dusj , som førtte til tettere og vondere rier. Da var det bare å ringe føden, fikk da beskjed om å komme inn. Så da var det bare å få med seg alt vi trengte, levere den kommende storebrorer til mormor, og så avgårde til sykehuset. Ble sjekket klokken 21, da hadde jeg kun 1-2 cm åpning, så skulle vente 1 times tid, og da eventuellt sendes hjem hvis det ikke var forandring. klokken 22 hadde jeg 3 cm åpning, de bestemte seg da for at jeg ikke skulle hjem. Fikk klyster, og sykehusskjorte, hehe litt morsomme de skjortene.Så var det bare å løpe på do å tømme seg. Riene begynnte å bli grusomme. Ønsket ikke noe epidural, noe som jeg angret ganske mye på. Så fikk jeg opp i badekaret, som var godt i ca 1min, så begynnte smertene og bli enda verre.Da ble jeg sjekket igjen, da fikk jeg vite at jeg skulle føde. La meg ned, og begynnte å presse nesten med en gang, fy så vondt jeg fikk i ryggen under fødselen. Klokken 00.34 kom en nydelig gutt til verden, han var 3180g og 52cm. Det var egentlig en ganske rask fødsel. Vi reiste hjem fra sykehuset klokka 10 samme dag, etter legesjekken. Angrer ikke på at vi reiste så tidelig hjem, Det var bare deilig. Men en ting som er sikkert, hvis vi skal ha flere barn da SKAL jeg ha epidural :) . Ja dette var min historie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...