Dobbelglede? Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Har ikke lyst å gi opp heller, har så lyst på en liten baby sammen med min kjære. Ingen av oss har barn fra før heller. I dag fikk jeg mensen igjen, hadde som vanlig håp om noe annet,selv om det i 2 år aldri har vært annerledes. Tror vi stadig treffer eggløsning også. Men jeg er 42, kanskje det er grunnen? Alle undersøkelser tilsier at alt ellers er i orden, han hadde noe nedsatt kvalitet først. Er i gang med vårt 2. prøverørsforsøk, har sprayet litt over en uke. Men lurer virkelig på om vi blir foreldre noen gang. Burde vi prøve noe nytt, legen vil gi meg samme hormondose som sist, gjøre alt likt, men prøve icsi på alle eggene. Sist fikk jeg ut 13, 5 ble befruktet, men spor av graviditet ble det jo ikke. Vil ikke gi meg, men er det noe realistisk dette vi holder på med? Hilsen meg
roana Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 hei Mona 65. ja klart det er håp, hvorfor ikke du som noen andre, selv har jeg hatt 3 prøverør uten resultat, hadde gitt opp......men sitter her i dag 24 uker på vei;-) 43 år ggammel. det skjedde på helt alminelig måte. så gi aldri opp:-) lykke til unner alle denne opplevelsen å gå gravid. så stå på det er tøft men verdt det. hilsen
Dobbelglede? Skrevet 30. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2007 Takk for koselig svar! Du vet, jeg blir så lei meg når mensen kommer.. spesielt når jeg håpet som vanlig på noe annet. Jeg hadde i tillegg en litt merkelig gravitest forrige onsdag, den viste veldig svak positiv, men som jeg har forstått senere, var det sikkert en feil med testen. Senere tester var negative. Men jeg ble jo veldig oppskjørtet. Så kanskje derfor den ekstra nedturen denne gang. Men så lenge det er egg gir jeg meg ikke likevel..Du er jo et veldig flott eksempel, kjempeoppmuntrende for meg! Ønsker deg alt godt videre. klem fra meg
Agne Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Ja, jeg er sikker på at det er håp for deg, det er klart at du har panikk for alderen din, men håpet er der til overgangsalderen slutter. Det er bare slik at det tar lenger tid for oss "gamle". Du må huske på Jenny Jensen, 10 prøverrørsforsøk før hun fikk baby. Men, psykisk så er det jo en foferdelig belastning å leve slik som du nå gjør. Ikke gi opp, stå på og så ordner det seg nok.
Dobbelglede? Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2007 Hei Agne! Nei, når jeg først har kommet på denne karusellen er det ikke mulig å komme seg av,eller dvs.gi seg. Så lenge vi har penger og egg ! Høres sprøtt ut, men så lenge kommer jeg antagelig til å holde på. Men ser på en måte frem til at denne perioden også en gang er over, med eller uten baby..Psykisk går det veldig opp og ned, det er sikkert. Viktig å prøve å glemme det hele av og til, men vanskelig. Skal nå til ultralyd torsdag, har snart sprayet i 14 dager. Føler jeg må gjøre dette, spesielt siden ingen av oss har barn fra før, og det er siste sjanse for meg nå, før det er for sent. Det positive er at jeg angivelig har mange egg ennå.. Har dere prøvd "prøverør"? Mona
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg er på samme karusellen som deg Mona. Jeg tenker litt som deg,at jeg skal ha prøvd det jeg kan før jeg gir meg. Det kan jeg nemlig leve med ! Lykke til Mona-jeg håper det går deres vei !
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Hei Mona ; Så lenge det er egg er det håp :-) Og så lenge du er her er det ennå mer håp !!! Godt å vite at det er flere i samme båt. Prøver litt til, da.. Alderen betyr endel - fikk ihvertfall jeg beskjed om ved siste kontroll. Er på 12 sprøytedag nå, 1.ICSI forsøk (pga få ideelle spermier). Tar å få meg klar i denne prosessen - sprayet vannvittig lenge 26 dager og dbl dose før sprøyter og økt sprøytedose siden ons 26. Bruker Menopur nå - 300 IE dgl. Ny kontroll fredag. Siden det er første gang jeg er i prosessen har jeg ikke store forventninger, men liker ikke all denne ventetiden og at jeg bruker så mye lengre tid og hormoner enn alle andre... Sier til megselv at denne 1.runden blir prøverunden, 2.forsøk blir med større forventinger og 3.runden blir vel litt smånervøst er jeg redd.... Lykke til fortsatt ! Håper den sitte snart... Vi har heller ingen barn fra før og vi kommer ikke til å gå videre med donor-opplegg eller adopsjon etter dette. Så vi håper enn så lenge :-) Stå-på-klemmer
Dobbelglede? Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2007 I dag tok jeg første sprøytestikk, alt så visst ut som det skulle på ultralyd tidligere i dag. Hvis man skal spekulere på hvorfor det er vanskelig for oss, så er det nok alderen min som er største minus, det fikk jeg i hvertfall ut av legen i dag. Men det er kanskje ingen nyhet. Er jo igang med forsøk nr. 2 nå, og det skal bli icsi på de eggene de måtte få ut. Dette er eneste forandring fra forsøket i vår. Da prøvde vi også vanlig ivf, men på den måten ble bare ett egg befruktet. Uansett en liten sjans har vi kanskje..Jeg tar forresten 300 IE menopur daglig jeg og, og produserte jo en del egg på den dosen sist. Hadde vært kjempemorsomt om vi "gamle" barnløse kunne bli mamma da! Håper du lykkes på første forsøk christin! Men det er litt av en berg og dalbane jeg, vi, har begitt oss ut på, det er helt sikkert. Man får i hvertfall kjenne på følelser! Syns egentlig vi alle sammen som går gjennom det her er utrolig tøffe. Klem fra meg
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Grattis med 1 stikk idag Mona :-) Blir spennende å følge deg! På`n igjen... Håper dere lykkes denne gangen og at ICSI hjelper til så dere får flere egg befruktet. Alderen er en faktor ja, men legen sa at dersom det er enste "minuset" er sjansen likevel absolutt tilstede. Ser jo ut som jeg er "helt frisk" ellers. Vi får håpe - for så lenge vi satser - er det HÅP :-)
optimist.. Skrevet 5. oktober 2007 #10 Skrevet 5. oktober 2007 Følte bare at jeg måtte svare deg på dette, mona.. Jeg er 66 modell og vet akkurat hvordan du har det..jeg har heller ingen barn, men har såå lyst på barn at jeg ikke kan gi opp før kroppen sier stopp. Jeg har vært igjennom 2 mislykkede prøverørforsøk, og har nå ikke penger til flere forsøk desverre:( Men hadde jeg hatt penger til flere forsøk så er jeg vel nesten ikke i tvil om at jeg en gang hadde blitt gravid. Jeg tror du har stor sjanse til å bli mamma en dag jeg, så ikke gi opp!! Klemmer fra
Dobbelglede? Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. oktober 2007 Takk for koselig svar, både christin og optimist! Klart penger er ikke ubegrenset her heller, vi har begynt å snakke om kredittkort til og med..hvis nødvendig. En gang må man antagelig sette sluttstreken. Kanskje dere plutselig lykkes med"gratis"metoden! Har hørt om det også her. God helg alle sammen, så høres vi vel fra hverandre.
G.I.H Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 Eg er ein 1963 modell som vil ønske deg lykke til, håper at både du og alle oss andre her inne når målet vårt tilslutt...Håpet er ikkje ute før man gir opp håpet, og egglageret tar slutt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå