fruktfat Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Nylig fant vi ut at en nabo har vært "klåfingra" på en del unge jenter (med unge mener jeg unge, helt ned i 10-12 årsalderen) opp gjennom. En annen nabo har vistnok anmeldt dette til barnevernet, men de kunne ikke gjøre noe så lenge det ikke var hennes barn det gjaldt, og foreldra til de andre jentene - som nå er store - vil ikke gjøre noe. Men hva med oss som bor her nå? Denne mannen har fortsatt egne barn boende hjemme, og de andre ungene i nabolaget er naturlig nok der oppe og leker. Hvis ikke barnevernet kan gjøre noe så lenge de aktuelle folka ikke vil anmelde han, hva skal vi andre gjøre? Jeg har stort sett klart å snakke ungene mine vekk fra å gå dit og leke, men vi har jo ikke full kontroll heller. Hva skal vi gjøre? "Alle" vet om dette, men svært få vil snakke om det. Tenk deg at dette var din nabo. Hva hadde du gjort?
Frk. Vable Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 JEG hadde tatt med meg balltreet og tatt en tur bort til han en kveld.... Men vet ikke hvordan reglene er mtp. barnevern og sånt. Går han "løs" på sine egne og eller bare andre barn? Syns det er veldig rart at ikke foreldrene til de misbrukte barna vil gjøre noe med det..... Det hadde ikke vært meg, for å si det sånn! Håper det går bra, lykke til!!!!
fruktfat Skrevet 29. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2007 "JEG hadde tatt med meg balltreet og tatt en tur bort til han en kveld...." - det er mange som sier det, og det er lett å si når ting ikke skjer i ens eget nabolag. Egne barn? Jeg vet ikke.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Jeg ville ha sendt bekymringsmelding til barnevernet ang. barna som bor hos ham...for du må jo være bekymra for at de blir utsatt for noe! Barnevernet har plikt til å se på saken og vurdere om de skal undersøke videre!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 Hva om du samler flere, og dere alle tropper på BV-kontoret?
Gjest -<<- Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 Det stemmer ikke at de ikke kan gjøre noe. Men dersom bekymringsmeldingen bare gjelder andre barn enn hans egne, og de barna det gjelder er "store" som i voksne og ikke ønsker å gå videre med saken er det fint lite de kan foreta seg. Om det var min nabo og jeg var overbevist om at anklagene stemte ville jeg nok også kontaktet barnevernet, i hvert fall om mannen selv hadde døtre som nærmet seg den aldersgruppen han så ut til å ha en hang til. Og glatt diskutert saken med andre foreldre i nærmiljøet.
Frk. Vable Skrevet 29. september 2007 #7 Skrevet 29. september 2007 Jeg hadde kanskje ikke bokstavlig talt gått bort med balltre, men det jeg mente var at jeg hadde gjort noe... Sånne ting må ikke gå forbi i stillhet!!! Ser jo at naboene har prøvd å gjøre noe, og BV svikter, men hva som de sier over, sende en bekymringsmld. om hans egne barn? Eller hva med å politianmelde? Vet ikke hvilke rettigheter han/dere har, men NOE må det jo gå an å gjøre?? Skjønner fremdeles ikke foreldrene til de andre barna... Virkelig ikke...
fruktfat Skrevet 29. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2007 Det er jo en nabo som har sendt bekyrmingsmelding til barnevernet allerede. Jeg tenker mer på hva man skal gjøre i forhold til egne barn. Aldri la dem gå dit å leke? Hvordan forklarer man det?
Mogop fikk augustgutt Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 Det er politiet som skal ha meldinger om straffbare handlinger.
Mogop fikk augustgutt Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 -og hvis man er så sikre, så kan jeg ikke forstå at man ikke VIL anmelde det. Det er faktisk sånn det fungerer i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå