Mor til 2 prinsesser Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Lurer på en ting ang det med astma barn og røyk. Vi har et vennepar som røyker inne daglig, når vi er på besøk går de selvfølgelig ( heldigvis ) ut og røyker. Det jeg lurer på er, når vi overnatter der og barna er i seng røykes det inne. Soverommet er i andre etasje og alle dørene er lukket og vinduet på kjøkkenet åpent slik at det blir luftet ut. ( de røyker på kjøkkenet ) Har dette noe innvirkning på astmaen til minsten? Tenker da på morningen når hun våkner og blir tatt ned. Kan de farlige stoffene i røyken sitte i og eventuelt forverre astmaen???? Tenkte jeg skulle spørre legen om dette, men det gikk helt i glemmeboken sist jeg var der.
Mrs. Bouquet Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Ja, det vil jeg tro, men måten de gjør det på reduserer nok veldig i forhold til om de hadde røyket inne som folk gjorde før i tiden. Jeg hadde ikke tatt sjansen, men.
Mrs. Bouquet Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Leste en gang til ja, og det var ditt barn du mener, så lenge hun ikke blir utsatt for det daglig betyr det nok ikke særlig, så lenge hun ikke viser tegn til forverrelse den samme dagen. Men spør legen du, jeg bare synser og tror.
Learning to fly Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Ja, men det spørs hhvor kraftig astma hun har, og om huset ellers har ventilasjonssystem. når vi har vært hos mine foreldre som røyker inne (det lufter alltid veeeeldig godt før vi kommer), så kjenner jeg ikke røyk når jeg kommer. Men når jeg går derifra så lukter det røyk fra huden min, og klærne og håret. Samme på unger og mann. Jeg blir også værre i forkjølelsen av å være der og er gutten vår forkjølet når vi er det, så må jeg alltid gi han anfallsmedisin til natten, gjerne to netter etter vi har vert der. SLik er det også hoss mine svigerforeldre. Men de har moderne ventilasjonsanlegg, (nyt hus i fjor) så det er ikke så ille der, og vi merker mye mindre til det. Gutten vår har vel mild forkjølelses astma. Bruker forebyggende medisiner hver dag, tar sjelden anfallsmedisin. Kan telle det på to hender på ett år.
Hjertefamilien Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 Er vel ikke så lenge dere er der? Eller så mange ganger dere reiser dit? Du vil jo merke det på barnet om det reagerer, men vil ikke tro barnet vil reagere stort jeg da. Virker jo som de tar bra med hensyn.
Mor til 2 prinsesser Skrevet 29. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2007 Hun tar forbyggende hver dag, og en sjelden gang anfallsmedisin. Det er ikke ofte vi overnatter, og har ikke merket forverring hos henne de få gangene vi har overnattet. Det er som regel en natt i halvvåret eller noe sånn. Merker ikke særlig til røyelukten når vi kommer, blir luftet ut om de vet vi kommer.
Learning to fly Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Viss du ikke merker noe på henne, så har det ikke noe særlig å si for henne heller. Vil tro att de positive sidene ved å være der, veier opp for det mulig negative med røyken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå