Gå til innhold

Hvem her har/har ikke pustealarm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har. Bruker den hver natt, og er utrolig fornøyd med den.

Jeg føler meg trygg, og vi har enda ikke hatt en eneste falsk alarm. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er det?

hørtes slitsomt ut..

har mini på babycallen, så hører om det er noe i veien med han. om det skulle skje noe vi ikke rår over (bank i bordet) er det bare slik det er. sjebnen. ikke noe vi kunne gjort fra eller til.

Skrevet

Hvis man har pustealarm og babyen din slutter og puste kan man gjøre noe fra eller til. Er det som er poenget med en pustealarm:)

Skrevet

Vi har babysense. Så lenge alarmen ikke uler, så vet jeg i alle fall at hun ikke ligger død i senga. Den får i alle fall meg til å slappe av. Haraldri hatt falske alarmer her heller, men alarmen går ofte, da vi glømmer å slå den av når vi tar henne ut av senga.

Skrevet

jeg har, gikk 2 ganger på storebror, har ikke gått på lillesøster, håper heller ikke den gjør det. Det er en fornuftig investering ihvertfall !!!

Skrevet

Ja jeg føler meg mye tryggere med den. Jeg vet jo at jeg får beskjed dersom noe skulle skje.

Jeg bestemte meg for å kjøpe den med en gang spira satt.

En venninne av meg hadde samme alarm til sin sønn, og en natt ble hun vekket av at alarmen gikk.

Hun styrtet til, og fant babyen (nesten 8 mnd) slapp og blå i senga si. Hun rev han opp etter beina og dunket han hardt i ryggen og blåste han i ansiktet.

Han hev etter pusten, og begyndte å gråte.

Gutten er 7 år nå, og frisk som en fisk.

Jeg turte rett og slett ikka la være å kjøpe alarm. Hehe.

Ikke for å skremme de som ikke har altså.

Jeg bare forteller min historie. :-)

Jeg kjøpte min i USA. På Babys R'us.

Skrevet

huff, så ekkelt!!

stakkars venninna din, regner med hun ikke sov så godt den første tiden etter det!! ojoj..

men skal likevel ikke skaffe meg en sånn... ser bare ikke vitsen for det.

Skrevet

Hvordan brukes en sånn alarm og hva koster den?

Skrevet

jeg hadde aldri hørt om det før jeg leste det i et innlegg her en dag... har jo tenkt på krybbedød, og er redd for det som alle andre, men etter diskusjonene her har jeg blitt mer engestelig:( blir mer obs på det liksom, på godt og vondt. har ikke alarm, men lurer på å skaffe en. problemet er bare at alle i omgivelsene mine mener det er hysterisk...

Skrevet

Er det et problem? De aller færreste vet at vi har en slik alarm, og de som mener det er hysterisk, bare ler jeg av og sier meg enig med dem. OK, jeg er hysterisk, men den er verdt pengene så lenge den får meg til å slappe av.

Skrevet

ja, sant nok, jeg lar meg aknskje lett styre av omgivelsene:/ jeg vil bare ikke bli for opphengt i redselen heller... hadde det ikke vært for at mannen min ikke synes det er ødvendig, hadde jeg nok skaffet meg en allerede. men det komme nok opp til diskusjon igjen ja!

Skrevet

For min del funket argumentet; "at så lenge redselen min med å finne en død baby i senga om morgenen reduseres", godt nok til å bruke 1599 kr på den dingsen.

Skrevet

Jeg har ikke. Men så er jeg en sånn tulling om ikke har babycall eller badetermometer heller.

Når det er sagt, så har jeg selv pustestopp en gang i blant. F.eks i natt våknet jeg av jeg holdt på å kveles, faktisk drømte jeg at jeg døde.. hehe. Ekkelt, og lungene verker ennå. Håper det ikke er arvelig, heldigvis er det noe jeg kun har opplevd i voksen alder.

Skrevet

vi har ikke.

men veslemor sover i senga si rett ved siden av meg om natta da, så dersom jeg ikke hører lyd spretter jeg fort opp altså.

(hører hun puster som regel, og har vært og sjekket før dersom hun plutselig puster litt for stille..)

Skrevet

Man har to plater under madrassa, disse er det lednigner på som kobles til en batteridrevet boks man kan ha hengende eller liggende på natttbordet f.eks. Det er en knapp for av og på. Ett grønt lys som blinker ved puls og ett lys som lyser ved dårlig batteri og ett rødt lys som blinker ved alarm. Ved alarm hører man først en svak tikkelyd, og etter 20 sekunder hyler den. Alarmen har gåt av de gangen vi glømmer å slå den av.

1599 kr på www.lillelulle.no Var der jeg fant den billigst når jeg skulle kjøpe.

Skrevet

Uff så fælt, kanskje du kunne vært testperson for en slik alarm.

Skrevet

Vi har babysense. Den er en velsignelse for nærvøse foreldre.. Skjønner ikke hva som skulle være stress med en slik alarm. Heller tvert om spør du meg! Bare å trykke på knappen når barnet legger seg.. Og slippe å bekymre seg for å finne barnet livløst i senga.. Ingen falske eller ekte (takk og lov) alarmer her i gården :)

Skrevet

Vi har ikke ( enda ) har han ennå ved siden av meg i vuggen, men jeg kommer til og ville ha i hus så fort han skal flytte inn på eget rom, kjenner jeg meg selv, blir det nok før den tid, hadde et søskenbarn som mistet en gutt på 7mnd til krybbedød, di fikk alarm av sykehuset til neste barn...Jeg kjenner meg selv best og vet at jeg ikke vil slappe av uten, uansett godt brukte penger vil jeg si, og håper at jeg aldri vil oppleve at alarmen går, men som innlegget med alarmen som gikk, viser jo bare hvor bra den er, tenk mest sannsynlig så ville ikke barnet vært blandt oss lenger uten alarmen..

Skrevet

Funker denne hvis de ligger på siden også?

Skrevet

Ja den funker uansett hvordan de ligger, bare de er i senga.

De kan ikke merke alarmen siden den ligger under madrassen. Altså ikke ekkel for barnet å ligge på, og ikke noe farlig stråling.

Når snuppa har sovnet i bagen sin så legger vi hare henne og hele vognbagen (hardbag) oppi senga, og den funker da også.

Anngående hun venninna mi.

Nei alt var ikke i orden da alarmen gikk.

Babyen hadde sluttet å puste, men hun fikk liv i han igjen da hun rev han opp. De ble innlagt for utredning på sykehus, men de fant ikke noe feil. Det var et av disse uforklarlige tilfellene.

Han er frisk og rask nå. Ingen senskader.

Skrevet

Vi har angelcare sin pustealarm. Takk og pris! Ellers hadde gullet kanskje ikke vært her lenger. Alarmen har alt gått to ganger, heldigvis var det nok å blåse mot hans nesa at han trakk pusten igjen. Nå har vi heldigvis ikke hatt noe alarm (annet når vi glemmer å slå den av) på 2 måneder :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...