Gå til innhold

godt tips for å sette igang fødsel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

stimuler brystvortene!!!!!!!

dette gjorde jeg en kveld, og på morgenen etter kom slimproppen ut.

gjorde det igjen kvelden etter det, og 2 timer etterpå gikk vannet og jeg fikk rier.

rullet bare brystknoppene i mellom fingrene ca.10-15min hver gang.

funket bra på meg ihvertfall, så verdt å prøve for dere som er utålmodige :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest om det i " På vei " av Gro Nylander, og der skriver hun at første gang skal det aldri gjøres hjemmet, for babyen trenger over våkning for å sjekke om den tåler bryststimulering. Når man har gjort det en gang på med jordmor og med registreringsbelte på seg, og lege har vurdert hjerterytme til babyen og aktiviteten til livmor, og de finner ut at barnet tåler det godt, kan man gjøre det hjemmet selv.

Ikke mening å kritisere eller noe slik nå, jeg har bare lest det , og tenkte at ikke alle har lest denne boken. Men det er jo kjempe bra at det fungerte på deg uten noe trobbel.

Skrevet

å stimulere brystvortene kan vel ikke være skadelig?

det gjør en jo vanligvis når en har sex uten å tenke på å få igang noe fødsel...

Du som det funket på hvor i forhold til termin var det? før/etter?

Skrevet

har innovervente brystvorter, å fikk beskjed på amme.pol.klin.at jeg knunne begynne med brustknuppformer, som stimulerer brystvorta. Men måtte ikke gå med det hele dagen før i uke 38, da det ofte kunne føre til at fødselen kom i gang....fikk også beskjed om at jeg godt kunne være litt hardhendt med brystvorta slik at den ikke ble så fort sår...så å stimulere brystvorta kan sikkert sette igang fødsel, og tror ikke det er veldig farlig...

Skrevet

Det høres fristende ut, har tenkt tanken på gjøre det.

Men samboer er dessverre syk, så jeg får vel prøve å knipe igjen noen dager til slik at han kan bli frisk før fødselen :-/

Skrevet

Gro Nylander sin " På vei ", som sagt, det var ikke meg som fant ut dette her.Om det er skadelig eller ikke har jeg selv ingen kompetanse å si, men under samleie gjør man jo ikke det såå lenge da.

Men om det hjelper de som prøver , da er jo ingenting bedre enn det.

Skrevet

gjorde det dagen jeg hadde termin, og så påfølgende dag..

synes ikke 10-15 min er så mye.....hadde ikke hørt noe om at det kunne være skadelig eller noe sånt.....men hadde ikke lest den boka.

gikk bare fint her ihvertfall, sitter nå med en velskapt liten gutt i armene nå :D

Skrevet

Støtter Salma 78- fødeklar her.

Har også lest den samme boken -dette kan være skadelig! Trenger ikke være det, men kan være det og hvem ønsker å ta sjansen på å skade sitt eget barn når det har gått bra så langt i svangerskapet tenker jeg...?

Det står om bryststimulering i på s 247-249 i "På vei" som er skrevet av den kjente av Gro Nylander som er overlege ved fødeavdelingen på Rikshospitalet.

Det står at man IKKE skal prøve dette hjemme første gangen fordi:

Det står....:

"Det kan i allefall ikke skade? jo, mer jo bedre? Svaret er nei! Livmoren kan svare med en riestorm eller altfor langvarig sammentrekning som hemmer blodtilførselen til barnet. Dette skjer skjelden, men må absolutt unngås! Til de som har lyst til å prøve bryststimulering, må dette gjøres under overvåkning første gangen, mens du ligger med registeringsbelter rundt magen. Etter å ha gjort dette med registering (forutsatt at det går bra) kan du prøve hjemme...etvc etc etc.."

Det står klart å tydelig i den nevnte boken at dette kan være skadelig for barnet (hvis resultatet er manglende blodtilførsel så kan vel neppe dette være bra for barnets hjerne vil jeg tro uten at jeg er noen ekspert) og at man ikke må prøve dette hjemme før man har gjort det under kontrollerte forhold med helsepersonell til stede første gangen....

Ta sjansen på å gjøre et hjemme den som tør sier jeg, jeg ville ikke tatt sjansen når det kan skade mitt eget barn- men det er nå meg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...