Gå til innhold

Ramla på rumpa i dag - termin om en mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ramla i trappa i dag og slo halebenet skikkelig - har brukket det før og kjennes nesten ut som jeg har gjort det igjen. Tro om dette vil plage meg under fødselen?

Snakket med føden etter fallet, men de sa at så lenge jeg ikke ramla på magen så var det ikke noe farlig og trengte ikke gjøre mer med det. Leser imidlertid på nettet at man bør undersøkes på sykehuset uansett for morkaken kan løsne litt og man kan blø inne i livmoren uten at man merker det. Dette kan i verste fall medføre at barnet dør. Ble jo skrekkslagen når jeg leste det.

Link: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=99999999& ;id=1511

Noen som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde også at kraftigefall uansett skulle sjekkes. Det er da ikke så lenge siden ei som datt og brakk beinet faktisk mistet barnet sitt fordi ingen tenkte på å sjekke det....

Ring føden igjne og be om å få komme på kontroll. Fall er skummelt i svangerskapet!

Skrevet

mener også at man skal sjekke etter et kraftig fall...

det kan faktisk løsne på morkaken,samme med tunge løft..

ikke meningen å skremme deg nå :S

Skrevet

jeg snublet ned noen trappetrinn og klarte akkurat å snu meg rundt da jeg landet...

holdt nesten på å ta leddbåndet i foten, men det gikk veldig bra...

jeg falt 17. mai, og snuppa holdt seg fast og kom ikke ut før 9. juli....

det behøver ikke gå galt

Skrevet

Hmm, synes det er så vanskelig siden jeg ble "avvist" første gang jeg ringte. Vil liksom ikke oppfattes som hysterisk heller. Men tanken på barnet burde jo gå foran redselen for hvordan andre oppfatter meg... Kanskje jeg skulle ringe...

Skrevet

nei det behøver ikke alltid gå galt..

men jeg syns du skal gjøre det du føler er best..

om du føler alt er fint så er jo det ok :)

men om du er urolig osv så er det best at du ringer,er ikke nnoe moro å gå å tenke på sånn...

Skrevet

Jeg hadde ringt igjen og bedt om kontroll..

Si du er bekymra..

Skrevet

Jeg vet dessverre ikke, men jeg syns du skal undersøke det for det. Hvis ikke, vil du sikkert gå og engste deg fram til fødselen. Alt er mest sannsynlig bra, men det er viktig å få bekreftelser på at ting er i orden når man er bekymret som gravid.

Kan du ikke ringe føden igjen og si at du engster deg, og si at du ønsker en kontroll? Evt kontakte legen din hvis det ikke fører fram?

Skrevet

Jeg ville ringt opp igjen og sagt jeg var bekymret. Bedre med en kontroll ekstra enn en for lite. De kan jo nesten ikke avvise deg hvis du er skikkelig bekymret...

Skrevet

Jeg ramla rett på magen når jeg var 30 uker på vei. Fikk ikke vondt eller no, men etter 1 times tid ble jeg veldig bekymret fordi jeg ikke kjente liv sånn jeg brukte etter middagstid osv. Ringte inn og de anbefalte meg å komme så jeg slapp og bekymre meg.

Var inne og alt var bra. Men legen sa at hun ikke kunne være 100% på at ikke morkaken hadde løsnet og at jeg da i tilfelle ville ha smerte og blø, så det måtte jeg følge med på og være obs på i noen dager.

Hun sa også at ofte er det like farlig hvis ikke verre og dette på rompa..

Jeg ville ringt inn igjen hvis du er usikker, så får du sjekket det og blir tryggere..

Lillebabyen i magen begynte å sparke igjen når jeg var på sykehuset da, selvfølgelig hehe..

Skrevet

Jeg skle på isen og landet på det ene kneet ca 2 mnd før termin. Måtte inn på sjekk og ble faktisk der over natten for videre kontroll. Ble sjekket grundig med blodprøver og UL gjennom dagen og natten. Følte meg i fin form jeg, falt ikke hardt i det hele tatt, men de sa at alle fall måtte undersøkes nærmere. Jeg mistenker de "så" noe de ville undersøke nærmere, selv fikk jeg bare vite at alt var ok hele tiden.

Ring føden du å be om å komme inn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...